© 2024 solvo B.V.

Tinitus

Hallo, Ik heb een moeder die notrilen en lithium gebruikt. Zij heeft last van het symptoom tinnitus (geluiden in je hoofd die anderen niet kunnen horen). Mijn vraag hierbij is dan ook of er iemand is die ook tinnitus heeft en lithium of notrilen slikt. Wij zijn er namelijk nog niet uit of het aan het lithium of aan de notrilen ligt. Ik hoop snel antwoord van iemand te ontvangen want wij zitten er erg mee! alvast bedankt, vriendelijke groeten,


Hoi Maloutje, Bij tinnitus zijn de geluiden meestal een gebrom, gefluit, gepiep of geruis. Ik kan uit jouw berichtje niet opmaken of jouw moeder een van die dingen hoort, of andere dingen (bijvoorbeeld stemmen of bewegingen van voorwerpen etc). In ieder geval hebben zowel Nortrilen als lithium die bijwerking niet (althans niet geregistreerd). Of het bij de combinatie van die twee medicijnen wel kan voorkomen, zou ik je niet kunnen vertellen. Daarvoor zou je bijvoorbeeld de apotheek kunnen raadplegen. Tinnitus (oorsuizen) wordt meestal niet echt serieus genomen, maar dat moet wel degelijk. Veel mensen weten niet hoe hinderlijk het is. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het niet meer aankonden. Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de apotheek (die weten meer over medicatie en de wisselwerking van verschillende medicijnen dan artsen), en met de huisarts/psychiater (die weten meer over tinnitus). Hopelijk kun je hier wat mee. Groeten, Huso Akkerman

label.Geplaatst op 2005-11-17 22:49:00


Maloutje ik heb boven bij je laatsje berichtje al een berichtje geplaatst maar ik zie nu dat je hier schreef dat je moeder in het ziekenhuis ligt (of lag zal het wel zijn) dus zal ze zeker ook wel door de KNO-arts gezien zijn neem ik aan.

label.Geplaatst op 2006-01-27 20:24:38


Hallo Ik weet niet of u nou echt psycholoog bent of niet maar oke. Want Bij tinnitus is ook sprake van andere geluiden hor, veel harder enz. Maar bij notrilen is er wel geregistreed dat dat oorsuizen kan veroorzaken alleen bij lithium niet. Mijn moeder ligt in het zieken huis en daar zijn ze al met dingen bezig. Maar in ieder geval bedankt voor het bericht maar of u nou echt psycholoog ben geloof ik niet maar oke....... Groetjes

label.Geplaatst op 2005-11-17 23:09:45

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren