© 2024 solvo B.V.

Verandering samenstelling paroxetine Merck

Ik gebruik al 6,5 jr. paroxetine van Merck. 3 weken geleden kwam ik bij de apotheek voor nieuwe medicijnen en ik kreeg een briefje met daarop de uitleg dat de medicijnen groter geworden waren en de verpakking anders was maar dat er verder niets was veranderd. Tot ik vorige week een paniekaanval/onrust/angst en huilbuien kreeg en niet begreep waar het vandaan kwam. Vlgs. mijn huisarts ligt dit aan de verandering in de SAMENSTELLING van de tablet, de werkzame stof paroxetine is hetzelfde gebleven. Gebruik nu weer SEROXAT. Gelukkig gaat het nu weer beter, na 1 week. Wie herkendt dit ?


Heb jaren paroxitine gebruikt, toen de apotheek niet meer aan de oorspronkelijke leverancier kon komen (aangezien deze geen paroxitine meer maakte) ben ik samen met de apotheek op zoek gegaan naar een fabrikant waar ik wel tegen kon, deze ook gevonden. Mijn huisarts vond het vreemd dat ik zo heftig reageerde(jeuk aan de huid en vreselijke hoofdpijnen, gelukkig géén terugval in depressie) want de werkzame stof was hetzelfde gebleven. De apotheker begreep dat dit wel, de werkzame stof is wel hetzelfde, ECHTER er worden andere stoffen aan toegevoegd om er een tabletje van te maken. Voor evt nieuwe medicijnen een afspraak maken met je psychiater, dat is ook zijn werk en heeft hij of zij voor geleerd. Je bent niet de enige met deze ervaring!

label.Geplaatst op 2007-12-21 22:43:21


Ik raad u beiden aan dit bij uw apotheker aan te kaarten en hier een melding van te laten merken. Het klopt inderdaad dat de werkzame stof (paroxetine) hetzelfde is gebleven, maar dat de toegevoegde stoffen anders zijn dan in de oorspronkelijke tablet. Dit kan onder andere invloed hebben op waar en hoe snel de tablet zich oplost in uw lichaam. Indien de apotheker hiervan melding maakt, krijgt de fabrikant dit te horen en kunnen zij, indien dit bij veel mensen voorkomt, proberen hun geneesmiddel te verbeteren. Vergeet niet dat de fabrikant graag wil dat hun medicijn u op een juiste wijze helpt! Ik begrijp dat het heel vervelend voor u is, maar gelukkig zijn er meerdere antidepressiva waar u zich mee kunt helpen.

label.Geplaatst op 2008-01-26 19:03:03

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren