© 2024 solvo B.V.

Vertel jouw \'prozacverhaal\'

Vorige maand verscheen mijn boek over Prozacgebruik, de Prozac Monologen. Hierin vertellen dertig (ex-)slikkers, psychiaters, farmaceuten en een aantal bekende Nederlanders over hun ervaringen met antidepressiva. In Nederland slikken bijna een miljoen mensen antidepressiva. Huisartsen hebben soms de neiging om te snel pillen voor te schrijven. Soms heeft dat een positieve uitwerking, maar vaak ook niet. Veel mensen knappen niet op van de medicatie, maar hebben wel last van bijwerkingen. Zo staat er in mijn boek een aantal verhalen van mensen die door de antidepressiva geen orgasme meer konden krijgen en hun seksleven in rook zagen opgaan. Op de site www.deprozacmonologen.nl staat ook een ingezonden verhaal van een man die longfibrose heeft gekregen door het slikken van Prozac. Zelf kwam ik in aanraking met antidepressiva doordat mijn ex-vriend een zware depressie en een angststoornis ontwikkelde. Hij moest antidepressiva slikken om de ziekte onder controle te krijgen. Sinds die ervaring ben ik als journalist op zoek naar de vraag of pillen al dan niet werken. Sinds het schijven van mijn boek weet ik in ieder geval dat mensen met enorm veel vragen zitten. Er blijft veel onopgehelderd en er zijn veel misverstanden over de werking, de bijwerkingen en de mogelijke negatieve gevolgen van antidepressiva. Na één boek ben ik nog lang niet klaar met het onderwerp. Ik ben nog steeds op zoek nieuwe ‘prozac-ervaringen’. Ook hoor ik graag verhalen van mensen die een alternatief vonden voor antidepressiva. Stuur je verhaal naar www.deprozacmonologen.nl. Uiteraard mag dat anoniem! Groet, Marleen

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren