© 2024 solvo B.V.

Voedselallergie

Ik heb een vriendin die een zoontje heeft van 10 jaar oud Na het eten van eiwitten, melk enz, verandert het kind in een totaal andere persoon. Net alsof er een ander persoon in hem zit.


Het kan zijn dat dit jongetje een allergie heeft voor eiwitten en melk misschien moet ze hier eens mee naar een dokter/ziekenhuis gaan want dat kan inderdaad best nare gevolgen hebben sterkte

label.Geplaatst op 2003-02-03 14:04:50


Door aspartaam-houdende-zoetstof, ben ik allergisch geworden voor verschillende producten, maar wélke??? Na drie-kwart-jaar aspartaam gebruik, kreeg ik last van m\'n spieren en gewrichten en deze pijn werd ál maar érger. Na ruim een jaar Fysiotherapie gevolgd te hebben, in de hóóp van pijnvermindering, moest ik door de pijn stoppen. Van de Fysiotherapie werd ik doorverwezen naar de Reumatoloog, die niéts aanwijsbaars kon vinden. De Reumatoloog probeerde mij gerust te stellen, door er maar een náám aan te geven... Fibromyalgie... Ik had mij hier bij néér kunnen geven, maar deed dit niet en ging vérder met zoeken. De pijnen waren met het lijnen begonnen en zocht het verder in die lijn en voeding die ik binnen kreeg. Zélf zette ik mijn vraagtekens bij de zoetstof die ik binnen kreeg en na ánderhalf jaar vond ik ántwoord. Op de site van aspartaam kwam ik dingen tegen die ik zélf geschreven zou kunnen hebben, zo óók mijn pijnen. Na de 60-dagen-geen-aspartaam-kuur, was ik van de langdurig-aanhoudende pijnen áf. Nu ben ik niet helemáál de oude geworden want ik ben nu waarschijnlijk allergisch voor bepaalde stoffen. De reactie die ik naderhand van iets waar ik dan allérgisch voor zou kunnen zijn is pijn in m\'n keel + verkouden-gevoel. Hoop dat iemand mij vérder kan helpen met tips / ideëen... Bijvoorbaat dank en met vriendelijke groet, Anty

label.Geplaatst op 2003-08-11 19:05:25


Bij kinderen komt koemelk allergie in combinatie met een eiwit allergie vaak voor. Dus dit zou het kunnen zijn. Het beste kan ze eens naar haar huisarts gaan, het bespreken en eventueel vragen om een allergie test. Indien nodig zal de huisarts dan doorverwijzen naar de Kinderarts.

label.Geplaatst op 2003-03-07 16:30:45

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren