© 2024 solvo B.V.

Vragen softdrugs gebruik/hulp.

Geachte lezer, Ik wou graag wel eens de mening weten van een ex-sofdrugs gebruiker.Ik heb nu eindelijk de slag gewonnen tegen hasj/skunk.Ik ben het helemaal zat de enigen die er beter van worden zijn de shops zelf.Ik weet zo ongeveer wel wat de nadelen zijn van langdurig gebruik,ik blowde periodiek niet om te genieten maar om problemen te vergeten cq ontsnappen aan de realiteit.Wat ik dus wil weten wat het met je doet als je stopt.Ik snap dat dat sowieso beter is,maar hoe lang duurt het bv dat je je zelfvertrouwen,verlegenheid,onzekerheid weer deels terug krijgt.Want ik ben het eerlijk gezegt zat om alleen te zijn.Deze keer breek ik defintief,alleen heb ik soms van die woede aanvallen en dan uit ik dat voornamelijk verbaal of juist niet maar dan voel ik mijn bloed koken(letterlijk)Aan de ggz(lentis)heb ik geen moer,dat traject heb ik al bewandelt en medicatie is ook niks voor mij.Ik vermoed dat stoppen met blowen nu de beste stap is die ik kan maken.Toch wil ik graag weten wat het bv met je zelfbeeld doet,en hoe of wat er weer terug komt?Met roken wil ik ook stoppen maar vanwege mijn zaak die nog loopt lukt het niet(nog niet althans)deze 2 zaken zijn een zware belemmering voor mij.En omdat ik nu ook nog eens licht beperkt ben geraakt door toedoen van medische fouten past blowen er helemaal niet bij.Wat zijn de voordelen van het niet meer gebruiken van canabis?Want naar mijn idee is het echt veel te sterk,en werkt het goed door op je hersenen,zelfbeeld ect.Hoe lang duurt het bv voordat je een beetje op de rails bent(geestelijk dan)?Ik heb wel de hulp en info nodig van experts die niet meer gebruiken en dat ook niet meer van plan zijn. Vr grt jeremy. Ps,mailing kan ook altijd:gewoonjeremy@hotmail.com


Hey Jeremy, Ik ben zelf een ex-cannabis gebruiker en zal ook nooit meer gebruiken. Ik kan uren lullen over hoe slecht drugs zijn, maar als je hulp zoekt dan weet ik wel dat een RET-cursus goede effecten heeft. En zoek het niet binnen de GGZ. De GGZ heeft lage kwaliteit cursussen. Zoek het bij een particulier. Dat klinkt duur. Maar als je een psycholoog vind die aangesloten is bij de GZ-psychologen (NIET GGZ) dan krijg je het via je zorgverzekering vergoed. Het is wel zo dat je een verwijzing van de huisarts nodig hebt. Alleen op deze manier krijg je het vergoed. De cursus houd in dat je rationeel leert te denken, realistisch dus. Je kan het opzoeken op internet. Er worden er meerdere gegeven door het hele land heen. Ik weet niet of er bij jou in de buurt ook GZ-psycholgen zijn. Maar er zijn meerdere organisaties die ervoor zorgen dat je de cursus vergoed krijgt. Ik geloof dat de AWBZ er ook een van is. Succes, Wouter

label.Geplaatst op 2007-05-24 20:27:56

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren