© 2024 solvo B.V.

Wat houd psychose tegen en is niet zo slecht als chemische medicatie!

Lees eerst Wat veroorzaakt een psychose, mijn vorig artikel. Dan weet je dat de 2de informatieoverdracht moet vernietigd worden en hoe kunnen we de mao enzym versterken. Dat verantwoordelijk is om die dopamine te vervoeren naar de hypofyse. Dat het geen tweede informatieoverdracht kan veroorzaken dus een psychose. Het enzym en alle enzymen zijn eiwitten. Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren. Het lichaam heeft er 20 nodig om de eiwitsynthese te sturen in het lichaam en om te leven eigenlijk. Het DNA gaat over naar RNA simpel gezegd en schrijft aminozuren die weggeschreven worden in onze chromosomen die hun beurt in de nucleus zitten of celkern. Het mao enzym wordt opgebouwd zoals elk enzym uit die 20 verschillende aminozuren. De welke weten ze niet met zekerheid maar één daarvan dat verantwoordelijk is om het mao enzym te laten ontstaan en waarschijnlijk versterkt als je het bijneemt zoals ik. Ik heb jaren gesukkeld met psychoses en heb er vorig jaar korte metten meegemaakt daar ik vanalle aminozuren ben beginnen testen en het nut ervan. Ik kan zeggen dat l cysteine het onderscheidt in jou ogen opbouwt tussen kleur en zwart wit. perfect medicijn voor een kleurenblinde. Ik neem al 1 jaar L-phenylalanine bij en als ik het dagelijs neem ben ik psychosevrij. Psychose wil ik zeggen. Verstoring van mijn emoties daar heb ik het over hé Dat ik vanalles waarneem waar ik geen verklaring voor heb zoals stemmen en beelden en gevoelens, heb ik niet meer gehad sinds ik dat aminozuur bijneem. 1000mg smorgens voor een roker 500mg voor een niet roker. Ik hoop dat ik mensen bereik want dit is het beste dat me ooit overkwam.


Hallo Vanwege mijn psychose heb ik al wat ervaring omtrent wat er is van medicatie tegen psychose (antipsychotica). Maar de vraag die je stelt is echter een vraag die niet goed te beantwoorden is, omdat het bij iedereen anders is, de werking van medicatie en hoe gevoelig je er voor bent. Als je denkt niet tevreden te zijn met het nemen van je medicatie dat je dan telkens iets anders gaat nemen totdat je denkt er tevreden van te zijn, je hoeft echter ook niet heel je leven bij dezelfde psychiater te blijven, een tweede opinie is opzich nooit slecht (maar als je denkt van het gaat me best wel goed en je wilt stoppen is de kans echter zéér groot dat je terug hervalt in psychose, ik spreek namelijk uit eigen ervaring). Nu, wat er allemaal is voor antipsychotica: Solian, Risperdal, Seroxat, Zyprexa, Seroquel, ... . Zelf was ik begonnen met Solian en moet zeggen dat ik daar helemaal emotioneel was door afgevlakt en was net een zombie (maar dat kwam omdat ik ook best wel gevoelig ben voor de medicatie). Daarna nam ik Risperdal, was al iets beter maar nog niet wat ik wou. Nu neem ik s'avonds twee soorten antipsychotica, namelijk Zyprexa (2,5 mg) en Seroquel (50 mg). Zyprexa neem ik tegen psychose (angst, nervositeit, ...) en dankzij Seroquel kan ik goed slapen (is ook tegen psychose). Daarlangs neem ik ook s'morgens antidepressiva (Fontex), die neem ik tegen paniekaanvallen en is by the way ook goed tegen sociale fobie. Ik hoop dat je genoeg hebt met deze informatie die ik heb gegeven, suc6 in ieder geval.

label.Geplaatst op 2010-02-21 13:57:21


Je moet een conditie sport gaan doen, zoals zwemmen of hardlopen. Hopelijk heb je dan minder medicijnen nodig. Ik ben 3 jaar opgenomen geweest en sport heeft me er toch uit geholpen.

label.Geplaatst op 2010-03-21 15:41:22


hallo heb je dat onder dokters controle gedaan . groetjes

label.Geplaatst op 2010-09-24 23:35:03

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren