© 2024 solvo B.V.

Weet iemand iets over conversie en een daaraan verbonden gedwongen opname?

Hallo, Ik kreeg na een kleine ingreep volgens de anaestesist een beroerte waardoor ik rechts verlamd ben nu. Op de CT-scan was er wat te zien en is men begonnen met bloedverdunners. Ik ben net 38! De volgende dag is er weer een foto gemaakt waarop niets meer te zien was. De neuroloog heeft het gelijk afgedaan als conversie omdat ik niet reageerde zoals hij verwachte. Nu zijn ze bezig om mij naar een psychiatrisch ziekenhuis te krijgen en als ik blijf weigeren om over te schakelen naar een gedwongen opname. Ik kan ondertussen niets meer hebben. Ik krijg zelfs woede aanvallen terwijl ik altijd als een vriendelijke meid bekend sta. Wat kan er zijn? Wat is een conversie? En waarom een gedwongen opname met medicatie? Omdat ik boos ben? Help mij alsjeblieft!


hoi, dit is een bekend verhaal, alleen hebben ze me na de ziekenhuisopname naar huis gestuurd met de woorden: het is vanzelf gekomen, dus zal het ook wel vanzelf weggaan. wat ik mij afvraag is of jij nog restverschijnselen hebt. ik had ze in ieder geval wel: rechterkant was zwakker, had last van evenwicht, geheugen liet me in de steek en concentreren was een crime. ook sprak ik heel langzaam. toch hebben de huisarts en ziekenhuis mij laten aanmodderen.pas na 6 maanden heb ik er op aan gedrongen om iets te doen. ik kon niet meer. liep met een rollator en had een driewieler, had hulp nodig voor mijn gezin en huishouden kon al helemaal niet. en moe, ontzettend moe. na flink te keer te zijn gegaan, hebben ze mij naar een revalidatiearts gestuurd en eindelijk kreeg ik van hem erkenning. hij zei: wat de oorzaak ook is geweest, lichamelijk of psychisch, jij hebt hulp nodig. ik kon die man wel zoenen. binnen 2 weken zat ik in het rijnland revalidatiecentrum in alphen a/d rijn. daar kreeg ik een uitgebreid programma: ergotherapie om je wegwijs te maken in huis en je dagen naar jouw maatstaven invullen,fysiotherapie, zwemmen, logopedie en voor psychische hulp maatschappelijk werkster en psycholoog. het heeft me enorm vooruit geholpen en kan me thuis aardig redden. ik loop weer normaal en fiets weer op een gewone fiets. werken moet ik uit mijn hoofd zetten. kan nog geen verantwoordelijkheden aan en blijf wel moe. maar ik vind dit een enorme vooruitgang. wel krijg ik hulp van een psycholoog. dat is alleen maar fijn. ik denk dat als je naar een psychiatrische inrichting moet, krijg je meteen zo'n stempel opgedrukt. ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders zie ik een mail terug. sterkte!

label.Geplaatst op 2007-11-26 22:24:46

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren