© 2024 solvo B.V.

Wie heeft ervaring met Remeron?

Mijn psychiater heeft me Remeron voorgeschreven, ik ken het niet maar heb het net opgezocht op het internet en het komt wel erg negatief naar voren. Ik moet nog beginnen met Remeron maar als het niet opweegt tegen de nadelen dan laat ik het liever. Wat kan ik het beste doen?


De patient, wiens belangen ik behartig, kreeg Remeron en reageerde daar erg slecht op (Hij deed een suicidepoging in het ziekenhuis). Hij krijgt nu Efexor, dat gaat wel goed. Het nadeel van Efexor is verhoging van de cholesterol spiegel. Er zijn veel verschillende antidepressiva en de keuze hangt af van de symptomen die je hebt. Bij lichte depressie kun je het beste samen met de huisarts proberen er uit te komen, zonder medicatie. De huisarts heeft richtlijnen daarvoor. Ook zijn er zelfhulpcursussen voor depressie (cursus "in de put, uit de put"). Op www.depressiecentrum.nl vind je een zelftest en veel nuttige informatie.

label.Geplaatst op 2007-09-30 17:23:19


Mijn zus heeft eind augustus suïcide gepleegd, nadat ze 2 weken het middel remeron slikte. Als familie willen wij graag mensen waarschuwen om te zorgen voor heel goede begeleiding bij gebruik van dit middel. Mijn zus heeft altijd heel duidelijk aangegeven dat ze suïcidaal was, ook de voorschrijvend arts was hiervan op de hoogte. Ze was ook wel heel pertinent in haar uitspraak dat ze ondanks die gevoelens geen zelfmoord zou plegen vanwege haar kinderen. Naar onze mening heeft het gebruik van remeron tot een soort trance geleid, waarin zij in een opwelling uit het leven is gestapt. Graag willen wij reacties van soortgelijke ervaringen. Misschien kunnen wij dan fabrikanten en artsen doordringen van het gevaar van deze medicijnen.

label.Geplaatst op 2007-11-28 11:04:14


Ik ben zelf in april 2007 gestart met het gebruik van Remeron. De startdosis was 15mg en ik kreeg in het begin steeds voor 2 weken mee van mijn huisarts. Daarnaast heb ik gesprekken met mijn psycholoog. Mijn ervaringen met Remeron zijn erg goed, zelfs toen ik naar 30mg en later naar 45mg ging. In het begin heb ik inderdaad wat last gehad van bijwerkingen, onder andere sufheid en een droge mond. Dit zorgde er echter niet voor dat ik extra passief of down werd. Ik heb hier goede begeleiding bij gehad en ik er is mij ook verteld dat het gemiddeld 4 tot 6 weken duurt voordat je de werking ervan merkt (overigens is dit niet alleen bij Remeron zo, maar ook bij veel andere antidepressiva. Het nadeel van dit medicijn is wel dat je wat meer "trek" kunt krijgen en wanneer je aanleg hebt om dik te worden dus alert moet blijven op wat je eet (niet meer gaan eten als normaal).

label.Geplaatst op 2008-01-03 22:55:10


hallo, ik slik nu vanaf vorig jaar november remeron voor paniekstoornis. ik zal je zeggen het heeft mijn leven gered. ik kreeg eerst paroxetine en daar vloog ik van tegen de muur en wou echt zefmoord plegen toen die tijd. ik heb ook last van dwang gedachte waar ik nu ook risperdal voor slik. ik ben nu 5 maanden paniekvrij maar die dwanggedachte zijn er nog steeds maar schiet er niet meer door in paniek. het enige nadeel wat ik ondervonden heb met remeron is dat ik in november vorig jaar 49 kilo woog en nu bijna een jaar later 85 kilo. tja wat moet je dan het is het 1 of het ander. en ik vind met remeron heb je lang niet zoveel en lang bijwerkeingen als andere antidepri medicatie, sterkte!!!

label.Geplaatst op 2008-09-19 16:28:06


Ik deed juist suicidepoging door prozac, terwijl ik dit ook normaal nooit zou hebben gedaan vanwege de kinderen, kwam in een soort waas, sinds ik remeron krijg heb ik juist nergens meer last van. Psychiater was bij mij niet al te oplettend, ik had het al aangegeven, maar hij nam het niet serieus. Bijna niemand wil geloven dqat het door de prozac kwam, alleen de mensen die die rotzooi zelf hebben geslikt

label.Geplaatst op 2010-07-13 15:31:41

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren