© 2024 solvo B.V.

Hoe word de diagnose Tietze gesteld?

ik zal een lang verhaal kort maken, ik heb al jaren last van allerlei klachten, die allemaal overeen komen met de ziekte/het syndroom van Tietze. ik ben sinds een paar dagen na lang zoeken op internet op deze ziekte gekomen. ik ben meerdere malen opgenomen geweest op de eerste hulp na een \"aanval\" en grondig onderzocht op hartklachten. met mijn hart is alles in orde en de huisarts zegt dat het iets is aan mijn borstspieren en dat ik er verder maar mee moet leven. ik krijg er steeds meer last van en ik word gewoon benauwd van het idee dat ik niet weet wat dit is. nu vraag ik me dus af, hoe word de diagnose gesteld dat je de ziekte van Tietze hebt? want ik ben bang dat als ik weer terug ga naar de huisarts, zij mij weer met lege handen naar huis stuurt. dus ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken wat voor stappen ik het beste kan ondernemen en mijn huisarts zover krijg dat ze het gaat onderzoeken of dit voor mij het geval is (tietze of costrochondritis) alvast heel erg bedankt!


Hallo Ilona,ik heb ook jaren lang gedacht dat ik tietze had,omdat ik ook hartklachten had(was niet zo) Maar je borst spier of been geeft dezelfde klachten.Uiteindelijk blijkt dat ik fibromyalgie heb,en dat lijkt op tietze.Tietze kan men vaststellen door middel van een foto van je borstbeen te maken,en fibromyalgie door zg tenterpoints(drukpunten) Zoek maar op en vergelijk je klachten.Laat je dan ook even prikken op vot b12 tekort dat valt vaak samen.Vr groet Paulina(reikimoeder)

label.Geplaatst op 2010-07-03 17:02:31

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren