© 2024 solvo B.V.

Infusie

Heeft iemand al eens een infuus gehad met ilomedine ( ook wel prostin IV of iloprost genoemd) gehad? Ik moet dat krijgen en zou graag willen weten of iemand hier wat meer van weet.


dit is wat ik heb gevonden na even googelen: ilomedine of iloprost zorgt voor een betere doorbloeding in de extremiteiten (armen en benen)en wordt gebruikt als de doorbloeding van de benen slecht is en een operatie niet mogelijk is. de behandeling is via een infuus 6 uur per dag en kan tot 4 weken duren. bij een vergrote kans op een bloeding mag het niet gebruikt worden (bijvoorbeeld bij een maagzweer,ernstige hartaandoeningen en korter dan 6 mnd geleden een hartaanval. prostin is echter een heel ander middel (je zou deze beter uit je bericht kunnen verwijderen). groetjes

label.Geplaatst op 2006-01-22 14:27:33


Ja ik weet het raar he. De artsen in Belgie noemen het Prostin maar hier in nederland is dat blijkbaar weer een heel ander middel. De werking lijkt wel meer op ilomedine wat ik moet krijgen. Maar dan is de dosering ook weer anders.. ik snap er niks meer van.

label.Geplaatst op 2006-01-22 22:11:20


je hebt zoals je misschien wel weet de werkzame stof van een medicijn en de merknaam. verschillende merken kunnen een middel maken met dezelfde werkzame stof. per fabrikant kan de dosering anders zijn, dat ligt aan de samenstelling van het medicijn. ik hoop dat het zo wat duidelijker is. wat ik trouwens tegenkwam is dat de dosering per persoon verschillend is . de eerste paar dagen wordt bekeken welke dosering u kunt hebben en daar word mee verder gegaan de rest van de behandeling (zo stond het tenminste bij de toediening op internet).

label.Geplaatst op 2006-01-23 19:26:40

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren