© 2024 solvo B.V.

Palind(r)ome

wie kan me hier meer over vertellen over het palind(r)ome syndroom dat in de categorie reuma thuis hoort. Ik stel deze vraag omdat mijn vader dit zou hebben. Wat kan hij er verder van verwachten en wie heeft tips of kan er gewoon meer over vertellen? aangezien op internet ik er weinig tot niets over kan vinden.


Hoi, Palindrome reuma is een vorm van reuma die in aanvallen optreedt. Met andere woorden de ene keer is het ene gewricht ontstoken en de andere keer is het een ander gewricht. Er kunnen ook periodes zijn dat er meerdere gewrichten ontstoken zijn of dat er geen enkel gewricht ontstoken is. Ongeveer een derde van de patienten met deze vorm van reuma houdt het de rest van zijn leven, bij een derde ontwikkelt het zich tot reumatoide artritis en bij een derde gaat het helemaal over na een tijdje. Nu maar hopen dat je vader bij de laatste groep zit. Groetjes Tanja

label.Geplaatst op 2004-03-18 16:04:39

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren