© 2024 solvo B.V.

Reumatische-klachten door ZOETSTOF

Na ruim een jaar, 2x per week, naar de fysiotherapie te zijn toegeweest, werden mijn spier- en gewricht- klachten die ik o.a. had, onuitstaanbaar en kon ik geen fysiotherapeutische oefeningen meer doen. De therapeuten wisten er geen raad meer mee en ben naar de huisarts terug gegaan. Deze stuurde mij door naar de reumatoloog, die niets aanwijsbaars kon vinden en \\\\\\\'deed het af\\\\\\\' als een niet aantoonbare reumatische aandoening en gaf het de naam: een soort fybromialgie. Nu, na 1 1/2 jaar, begin ik stééds meer te denken dat het aan de ZOETSTOF ligt en hoe meer ik mij hier in verdiep, hoe méér ik er achter kom, dat dit daadwérkelijk de óórzaak wel eens kan zijn. Graag zou ik willen vernemen of er méérdere zijn die er zo over (gaan) denken en of dit (dus) wérkelijk de oorzaak wel eens zou kunnen zijn...


Hoi, Ik wil even reageren op je bericht. Sinds een tijd heb ik mij verdiept in Bioresonantietherapie. Daar kun je vrij gemakkelijk mee uitvinden op welke stoffen je reageert. Het is maar net hoe gevoelig je bent voor bepaalde stoffen. Het kan dus best zijn dat je last hebt van die zoetstoffen terwijl een ander er nooit last van zal krijgen. Verglijk het maar met een auto; een benzine motor loopt niet op diesel, terwijl de motor en de brandstof okay zijn. Iedereen schijnt maar te denken dat we alles kunnen eten en drinken, ik ben er inmiddels achter dat dit niet het geval is. De een krijgt wat jij hebt, een andere krijgt migraine etc. Wil je meer weten kijk dan op mijn site. www.biobel.nl Veel succes! Groetjes Belinda

label.Geplaatst op 2003-05-02 23:34:38


Het onderstaande wetenschappelijke artikel spreekt boekdelen over de giftige werking van aspartaam/glutaminaat. Ongelovelijk dat dit toegevoegd wordt aan oa zoetjes (en frisdranken, koekjes etc.) als je weet wat het allemaal kan veroorzaken of verergeren. Of het de oorzaak is van jouw klachten weet ik natuurlijk niet, maar mijn welgemeende advies is om al deze producten te vermijden.

label.Geplaatst op 2003-09-11 13:35:50


Mijn enórm lange reactie is heláás met het plaatsen in het niéts verdwenen. Mijn klachten kwamen dus inderdáád door die aspartaam en heb nú géén last meer, maar blijf allergisch / gevoelig. Hoop tijdig vélen hier voor te kunnen behoeden en ben nu dan ook beheerder van het Aspartaam - Forum. Ik wil het nu dan maar laten bij de verwijzing naar de volgende site: www.aspartaam.nl Voor vragen, mededelingen en opmerkingen kan een iéder hier terecht! Met vriendelijke groet, Anty

label.Geplaatst op 2003-09-11 18:52:44


Anty, het komt natuurlijk meestal niet van één ding. Het kan meerdere oorzaken hebben. B.V.varkensvlees , toegevoegd suiker in kant en klaar producten. Eet het eten met zo weinig mogelijk toevoegingen kreeg ik als advies. Neem je zoetstof als toevinging dan hou je de behoefte aan zoet. Choladeletters, kerstkansjes, amandelstaaf....bevat vaak héél véél suiker. Ik krijg er jeuk van op mijn benen. Oliebollen van goede olie zijn lekker gezond, maar ja, dat zijn weer dikmakers. Sterkte, geniet van je eten.

label.Geplaatst op 2009-12-18 14:38:56


nu met link http://www.aspartaam.nl/artikelen/aspglut.html

label.Geplaatst op 2003-09-11 13:36:20

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren