© 2024 solvo B.V.

Spierreuma

Hallo, Vorige week kreeg ik te horen, dat het na bijna 7jaar zoeken, spierreuma moet zijn. Mijn vraag is nu: wat zijn de vooruitzichten, zijn er medicijnen enz. Bijvoorbaat dank ik jullie, Eleanora


Hallo Eleonora, bedoel je met spierreuma fybromyalgie (weken delen reuma)?? Er zijn geen medicijnen specifiek voor deze vorm van "reuma". Wat wel eens wil helpen is een lage dosis anti- depressiva uit de oude groep. Tryptizol word nog wel eens voorgeschreven voor de pijn en het beter kunnen slapen. Verder is blijven bewegen heel erg belangrijk alhoewel de pijn anders doet voelen. Misschien is een "pijncursus" een mogelijkheid?? Kan poli-klinisch en geeft goede resultaten. Sterkte en groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-12-19 00:20:33


Hoi, hoe gaat het tegenwoordig met je? Is het opgelost? Ben je van je spierreuma af? Heb je hiervoor medicamenten geslikt of ben je toch homeopathisch geholpen? Laat het even weten op mijn website speciaal gericht op spierreuma patienten: http://www.spierreuma.net Ik ben heel benieuwd!

label.Geplaatst op 2012-02-06 10:28:38


Probeer nu het medicijn Efexor, hele lage dosering omdat ik niet goed reageer op medicijnen. Denk zelf dat ik geen fybromyalgie heb. Mijn klachten zijn toch iets anders mijninziens. Heb enorm veel last van de heupen met aan één heup een behoorlijke verdikking. Bij het lopen verzuren mijn dijbenen, bij weinig op geen belasting verkrampen mijn spieren met heel veel jeuk. Kan ook niet met mijn benen in de zon, die worden dan enorm stijf en dan is de pijn niet uittehouden.

label.Geplaatst op 2004-12-20 15:20:09


Hoi, Wat houd een pijn curses in en is dit te volgen bij alle poliklinieken,ik woon in rotterdam

label.Geplaatst op 2005-12-10 19:43:44


Eleanora, Ik denk, net als de andere schrijfster, dat het goed is op vitamine B12 te laten prikken. Mensen met een (aankomend) tekort krijgen nogal eens ten onrechte de diagnose Fibromyalgie. Zoek op het internet op de ziekte van Addison-Biermer. De klachten lijken voor een deel veel op die bij FM. Henk

label.Geplaatst op 2005-06-09 14:35:34


Ben inmiddels gestopt met het medicijn. Vervolgens weer het één en ander gevonden op het internet. Volgende week (arts is met vakantie)laat ik mijn bloed onderzoeken op B12. Bij dit beeld passen nl. mijn klachten beter.

label.Geplaatst op 2005-01-03 08:56:53


De pijncursus die ik gevolgd heb heet: De pijn de baas in revalidatiecentrum 't Roessingh in Enschede. In het land worden in meer ziekenhuizen en revalidatiecentra zo'n soort cursus gegeven. De edoeling van deze cursus dat je 'leert'met de pijn om te gaan. Hierbij word je bijgestaan door een revalidatiearts, maatschappelijkwerker, psycholoog, fys.therapeut enzovoort. De cursus is wel pittig, maar je kan er een heleboel van leren. groetjes Huub

label.Geplaatst op 2005-12-10 22:07:41


Ik krijg regelmatig VIT.B12 injecties. Dat is wel even een oppepper en het bevalt me prima. Enkele weken geleden een hevige fibro aanval gehad waardoor ik niet meer kon staan, lopen, zitten en zelfs liggen deed gigantisch zeer. Na een drietal morfine tabl. ben ik vooruit gegaan. Nu gaat het weer redelijk goed. Belangrijk is aangepast bewegen. Je grenzen bepalen van tot hier en niet verder. En uiteraard positief denken is ontzettend belangrijk. Kijken wat je wel en wat je niet kan. Proberen alles op een rijtje te zetten. Profiteren van de dingen die je nog kan doen. Dat is soms moeilijk hoor, maar het werkt wel. Heel veel sterkte groetjes Huub E± huipie82"hotmail.com I± http±--clix.to-huipie uub´s Fibromyalgiesite

label.Geplaatst op 2005-08-28 13:09:53

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren