© 2024 solvo B.V.

Wie kan mij helpen ik ben ten einde raad ..

ik ben 22 jaar en heb al 4 jaar klachten en pijn aan mijn vingers..er komen rode bultjes op die worden later groter en zijn zeer gevoelig..ze zitten dan bovenop/onder/aan de zijkanten/op mijn vingertoppen...en altijd vlak bij mijn gewrichten en knikpunten..met gevolg ik kan niets meer als het erg is...ik kan niets meer optillen..me eigen aankleden..ik kan mijn vingers niet meer buigen of strekken hierdoor ben ik al mijn baan verloren .. Ik ben al bij een reumatologe geweest en heb bloedonderzoeken gehad en foto\'s laten maken maar er kwam niets uit..die verwees mij weer door naar de dermatologe maar ook die wist niet wat het zou kunnen zijn.toen weer bij de dokter een paar bloedonderzoeken gedaan naar allergieen..maar ook daar kwam niets uit. Zo sukkel ik nu al 3 jaar door met nog steend dezelfde klachten....soms word ik snachts wakker en doet mijn schouder zeer en heel mijn arm.links of rechts dat verschilt.ook heb ik het een paar x gehad overdag als ik iets aan het doen wasdat aan mijn linker hand dat mijn ringvinger en pinkje tintelde..snapte er niets van maar heb het genegeerd.maar bleef wel 2 dagen zo gevoelig ik heb sinds 1 jaar al regelmatig last van pijn in mijn heup en die pijn trekt hevig door naar mijn knieen en enkels..ik dacht eerst dat het een soort groei pijnen waren maar daar twijfel ik aan..want als ik een dagje in de stad heb gelopen..dan is het meteen donderen sávonds..dan span ik mijn been helemaal recht en mijn tenen naar mij toe gericht..om de pijn te verzachten...maar ook als ik niets heb gedaan komt het in ene keer hevig op zetten.ook hiermee ben ik bij de dokter geweest en die kon niets vinden zoals ik al dacht grrrr ik moest maar een paracetamolletje in nemen als ik het had...maar het doet echt pijn! ik neem Ibrufen 600 mg als de pijn te heftig is..ander medicijnen hielpen niet...(diclofenac...vioxx)en een zalfje dit alles heb ik het hele jaar door dus het is niet seizoens gebonden dat ik het heb.dat is het rare nou juist.wel heb ik het fenomeen van raynauld en mijn dokter gooide het daarop..en op dat het wel tussen mijn oren zou zitten. Ik weet heel zeker dat het dat niet is. Ik hoop dat iemand iets kan vertellen en mij helpen. Groetjes Claudia


even nog iets toevoegen: mijn vingers zijn dan vaak warm en ze jeuken ook een heel klein beetje.en ze zijn wat opgezwollen bij mijn heup.knieen en enkels heb ik geen last van opzwellingen wel is het meestal wat warmer

label.Geplaatst op 2006-07-10 01:21:11


hallo ik denk dat je fibromilagie hebt de ene rema teloog erkent wel de andere niet ik weet niet waar je woont maar in het noorden is reumatoloog dokter houtman zij erkent deze soort reuma deze soort is niet in het bloed te ont dekken maar wel via tenderpoints groeten en cuses

label.Geplaatst op 2006-10-06 21:42:13

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren