© 2024 solvo B.V.

Cerazette vergeten, wat nu???

hoi, ik ben al ruim 1 1/2 jaar aan de minipil Cerazette. maar ben nu voor het eerst 3 dagen de pil vergeten. in de voorafgaande 7 dagen heb ik wel sexueel contact gehad. maar in de 3 dagen van vergeten wel, maar veilig. kan ik zwanger zijn, en wat moet ik nu doen? HELP, groetjes Elfis


Om te beginnen: ja, je kan zwanger zijn. Hoe hoog dat risico is weet ik niet, aangezien je niet hebt verteld in welke week je de pil bent vergeten. Voor alle vragen, ga naar http://www.consumed.nl/pil-watch/index.htm Dit is betrouwbare informatie. Kijk dan onder het kopje "pil vergeten" (5) en morning-afterpil (11). Voor informatie over cerazette specifiek zou ik in de bijsluiter van de pil kijken. Daar staat altijd in wat te doen bij het vergeten van de pil. Mocht je verder nog vragen hebben, het is toch echt het handigste even langs de huisarts te gaan. En als je er over inzit (ik weet niet hoe oud je bent): de huisarts heeft een geheimhoudingsPLICHT tegenover je ouders.

label.Geplaatst op 2004-06-29 00:13:31


ik ben 20 jaar. en ben precies de 1e 3 van de nieuwe strip vergeten....

label.Geplaatst op 2004-06-29 00:38:17


Cerazette is een pil die je elke dag slikt, dus als je de eerste 3 bent vergeten, zijn dat neem ik aan de 3 van de eerste 3 dagen van je menstruatie. Volgens mij is het risico dan niet heel erg hoog (de 2e week uit de cyclus is de meest vruchtbare), maar je hebt wel een erg vruchtbare leeftijd. Hoe dan ook, ik denk dat het verstandig is dit allemaal even met de huisarts te bespreken. Hij/zij kan je dan vertellen wanneer je evt een zwangerschapstest kunt doen en je vervolgens begeleiden wanneer je eventueel zwanger blijkt te zijn (met een evt. overtijdsbehandeling). Toch is de kans dat je nu niet zwanger bent groter dan dat je wel zwanger bent.

label.Geplaatst op 2004-06-29 09:57:13

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren