© 2024 solvo B.V.

Hoeveel kans?

Laatst ben ik naar bed geweest met m\'n vriend, condoom is gescheurd. Nog geen uur erna ben ik ongesteld geworden. Hoeveel kans heb ik nu dat ik zwanger kan raken? Ik kan op mijn leeftijd nog geen kind opvoeden.


Dacht al iets gelezen te hebben, en als je verpleegkundige bent geweest en je man arts is zou je op het professionele forum zitten. Maar ja zoals ik al dacht, en dat is niet netjes Aimee!! Re: Re: hernia 2004-06-04 12:33:16 Hoi, ik heb ook hernia , slijtage tussen de eerste en 2 de wervel, ik heb oefeningen die ik elke dag moet doen en pijnstillers voor snachts (omdat ik nog geen operatie wil) Maar wat bij mij 50% helpt, is dat ik een goed aangepast bed heb gekregen. Omdat ik beneden het minimum zit, heb ik het van de armenzorg gekregen, tof he? Want ik had een heel oud slecht bed en een rot matrasje. Je krijgt wel eerst onderzoeken door 2 verschillende artsen, en ze komen wel bij je kijken of je bed echt slecht is, en ze moetn alles financieel van je weten )bewijzen zien) Maar toch gaat het beter met dit bed, een boxspring, en een matras van 22 cm dik Ingezonden door: aimee Het blijft behelpen als je schrijft. Maar ik reageer alleen op dingen waar ik wat van weet, anders reageer ik niet, ik ben verpleegster geweest en ben getrouwd met een arts. Ingezonden door: aimee

label.Geplaatst op 2004-08-11 18:47:38


Wat probeer je nu te bewijzen? Mijn financieele situatie momenteel? Of moet ik perse naar het professionele forum? Of moet ik uitleggen wat mijn man nu precies doet en hoeveel hij verdient, of wat ik momenteel doe en waar wij van leven?? Wat wil je? Als ik wat te verbergen zou hebben of zo dan zou ik wel net als jij steeds onder een andere naam posten...........

label.Geplaatst op 2004-08-11 19:17:10


We posten toch niet om elkaar af te kraken? Het moet gaan om argumenten, die mag je best afkraken, niet de persoon. Ik heb ook regelmatig discussies gehad, voornamelijk dan met aanhangers van het alternatieve circuit, maar altijd op argumenten, niet op de persoon. Je mag er toch wel van uitgaan dat iedereen hier met goede bedoelingen post? Als je niet zeker van je zaak bent, kan het nuttig zijn dat er bij te zetten. Overigens is het toch juist niet de bedoeling dat je op het professionele forum moet gaan "zitten" als je weet waar je over praat? Enerzijds worden daar (bijna) geen vragen gepost, anderzijds moeten juist de niet-professionals antwoord krijgen op hun vraag.

label.Geplaatst op 2004-08-11 23:09:12


Weinig kans. Het ligt eraan welke leeftijd je hebt. Ik ben wel een keer zwanger geworden toen ik 22 was, van mijn 2de kind, die was verwekt toen ik net 1 dag niet meer ongesteld was, maar dat is anders. Als je zelf geen orgasme hebt gehad is de kans helemaal nihil dat je zwanger bent.

label.Geplaatst op 2004-08-07 15:44:16


Ja, daarom snap ik niet waar Kitten zich over opwindt, en wat ze probeert te bewijzen. Ik hoef hier toch niet mijn financieele en persooonlijke situatie e.d. te gaan uitleggen om te bewijzen wie ik ben, waar mijn man gewerkt heeft en wanneer en ik,om hier te mogen schrijven en mensen tips te mogen geven, maar sommige mensen winden zich graag voor niks op...........

label.Geplaatst op 2004-08-12 10:05:12


om het natuurlijk zeker te weten moet je een zwangerschapstest doen. Dit kun je zelf doen door er 1 te halen bij de drogist, of je kunt 1 laten doen bij de dokter of ggd. Maar een vraagje aan aimee... wat heeft het wel of niet hebben van een orgasme te maken met de kans op zwanger worden?????ben erg benieuwd, heb hier namelijk nog nooit van gehoord! succes ermee! groetjes

label.Geplaatst op 2004-08-07 16:41:05


\"Als je zelf geen orgasme hebt gehad is de kans helemaal nihil dat je zwanger bent.\" 2e posting \"Deze oude doos heeft ook nooit gezegd dat je perse een orgasme moet hebben om zwanger te raken.\" 10-08-04 Spreek jij jezelf niet een heel klein beetje tegen Aimee???

label.Geplaatst op 2004-08-10 11:43:46


Als de vrouw per se een orgasme zou moeten hebben om zwanger te raken, dan was de wereld echt niet zo vol als nu. Het hebben van een orgasme bij vrouw kan de kans op een zwangerschap wel verhogen. Het is natuurlijk niet zo, dat je zonder een orgasme geen kans hebt op een zwangerschap. Die bestaat er absoluut wel. Het orgasme geeft slechts een kleine verhoging van die kans. Overigens hoeft zelfs de man niet per se een orgasme te hebben om een vrouw te bevruchten. In voorvocht kunnen namelijk al zaadcellen aanwezig zijn.

label.Geplaatst op 2004-08-09 23:14:16


Ik ben 17. Nee ik heb zelf geen orgasme gehad, hij ook niet. Ik ben eigenlijk zelf ook een beetje bang om naar de dokter, drogist of ggd te gaan voor zo'n test..

label.Geplaatst op 2004-08-07 18:03:11


nee, ik spreek mezelf niet tegen. Ik had gewoon iets geschreven en toen werd het zo getrokken alsof je alleen zwanger zou worden als je als vrouw ook een orgasme hebt gehad. Bovendien ben ik een eerlijke vrouw en of ik mezelf wel of niet tegen zou spreken is niet belangrijk. Ik bedoel het eerlijk en reageer alleen om mensen te helpen, uit liefde en niet om gelijk te krijgen of zo. Het is vaak moeilijk communiceren op pc, want als je praat is alles veel duidelijker dan als je schrijft, omdat dingen anders kunnen worden begrepen dan dat ze bedoeld zijn. Het blijft behelpen als je schrijft. Maar ik reageer alleen op dingen waar ik wat van weet, anders reageer ik niet, ik ben verpleegster geweest en ben getrouwd met een arts.

label.Geplaatst op 2004-08-10 13:39:53


Orgasme is niet perse nodig, maar doordat de baarmoeder zaad vasthoud, doordat het een heleboel keer samentrekt, verhoogt het de kans op zwangerschap wel. Bij mij wel,in iedergeval. Deze oude doos heeft ook nooit gezegd dat je perse een orgasme moet hebben om zwanger te raken.

label.Geplaatst op 2004-08-10 10:01:44


Dus er zat geen sperma in het condoom? Nou, als je dan even later ongesteld bent geworden ben je echt niet zwanger, hoor.Dat lijkt me heel erg sterk. Wees maar niet bang.

label.Geplaatst op 2004-08-07 19:18:43


Overigens berust het mechanisme van een verhoogde kans op zwangerschap bij een orgasme van de vrouw waarschijnlijk niet op het samentrekken en "opzuigen" van sperma. Er is gebleken, dat de kans ook verhoogd is als de vrouw een orgasme heeft gehad voordat de man klaarkomt. Waarschijnlijk berust het dan ook op het meer openstaan van de baarmoedermond na een orgasme.

label.Geplaatst op 2004-08-10 18:36:02


Ook het voorvocht wat dus niet zo zichtbaar is kan zaad cellen bevatten

label.Geplaatst op 2004-08-09 14:36:46


Maar omdat ik in minder dan een uur na de vrijpartij dus ongesteld ben geworden, is de kans toch klein dat ik zwanger kan zijn? Dat zou dan toch al dat voorvocht hebben meegenomen naar buiten?

label.Geplaatst op 2004-08-11 18:18:29


Als je zelf geen orgasme hebt gehad is de kans helemaal nihil dat je zwanger bent. En vrouwen dan die verkracht zijn en zwanger geraakt zijn??? Denk je dat die een orgasme hebben gehad, dacht het niet :-( Dat is een praatje uit de oude doos. Groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-08-09 22:28:44


Hallo devilqueen, misschien is het toch handig om een zwangersschap test te doen. Er zijn zelfs vrouwen die tijdens hun menstruatie zwanger worden. Nu zou je nog een overtijd behandeling kunnen vragen mocht blijken dat je zwanger bent. Veel sterkte, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-08-11 18:43:41

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren