© 2024 solvo B.V.

Pijn bij vrijen na een schimmelinfectie

Ik heb al twee jaar een probleem. Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik een bacteriele infectie aan mijn vagina. Dit is na een antibioticum weg gegaan. Daarna kwam het weer terug + nog een schimmelinfectie. Na weer medicijnen genomen te hebben is dit weer weggegaan. De schimmelinfectie is daarna nog een paar keer terug gekomen en daarna weer weggegaan. Ik kwam denk ik wel iedere week bij de huisarts, die eigenlijk ook niet echt wist wat hij moest doen. Ik ben naar een homeopahische arts gegaan. Van hem kreeg ik kruiden, waar ik in moest gaan zitten. Ook dit hielp niet. De huisarts heeft mij toen verwezen naar een gyneacoloog. Die vertelde mij dat de flora van mijn vagina verstoord was. Ik kreeg hier weer een antibioticum voor. Daarna ging het een maandje goed. Maar door die antibioticum, kreeg ik weer een schimmelinfectie. Hier ben ik weer voor behandeld. Maar sinds de laatste behandeling van de schimmelinfectie, heb ik een verschrikkelijke pijn bij het vrijen, waar ik nooit last van had. Het is voornamelijk als mijn vriend in mij komt en als ik na de sex ga plassen. Dan brand het verschrikkelijk, net alsof die urine in mijn vagina bijdt. Ik heb sinds 3 jaar een vaste partner en die vind het natuurlijk ook niet leuk om zijn vriendin zo te zien lijden. Ik weet niet wat ik moet doen. Het is nu al zo\'n 5 maanden dat ik een pijn heb, dus van sex komt er ook niets van terecht. De gynaecoloog denkt dat het tussen mijn oren zit, maar ik heb hiervoor nooit pijn gehad tijdens de sex, dus ik weet niet waar het vandaan komt. Ik ben naar een bekkenfysiotherapeut gegaan, een sexuoloog, maar niets helpt. Heeft een van jullie misschien een advies voor me wat ik zou kunnen doen? Want ik wordt hier echt gestoord van. Ik zou weer eens lekker willen vrijen met mijn vriend zonder die pijn. Please Help me!!


Ik denk dat jullie beiden behandeld moeten worden,of is dit al gebeurt?? Als jij alleen behandeld wordt voor een (schimmel)infectie en je vriend niet dan blijf je elkaar besmetten.

label.Geplaatst op 2006-11-08 19:37:46


Allereerst vind ik dit zeer vervelend voor jou en voor je vriend. Ik herken dit ook. Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Ik kwam maar niet van die schimmels af. Steeds weer medicijnen. Van die medicijnen kreeg ik vaginale droogheid. Inderdaad een goede suggestie om een zalf te gebruiken tijdens het vrijen waarmee zowel jij als je vriend tegelijkertijd behandeld worden. Je hebt zalfjes die je ook gebruikt (schrik niet) tegen voetschimmels. Deze smeer je voor dat hij zijn penis bij je naar binnen brengt op zijn penis. Het gebruik van glijmiddel wil ook nog wel helpen. Uiteindelijk hebben ze mijn baarmoedermond bevroren (ik weet niet meer hoe dit precies in medische termen wordt genoemd). Sindsdien heb ik geen last meer gehad. Wellicht een keer naar een andere gynaecoloog, want dit is een zeer lastig probleem. Laat je niet afschepen... succes en laat nog eens weten hoe het met je is. groet, rota

label.Geplaatst op 2006-11-27 13:55:53


Bedankt voor jullie reacties. Met mij is het nog steeds hetzelfde. Ik ben twee weken geleden weer naar de gynaecoloog geweest en die heeft weer een kweekje afgenomen. Er bleek niets te zijn, terwijl de pijn gewoon blijft. Ik zit echt met mijn handen in het haar. Ik denk dat ik maar op jullie advies een andere gynaecoloog zoek, die misschien andere adviezen heeft. Want hier schiet ik echt niets mee op. Ik laat jullie het wel horen. Met jullie trouwens ook alles goed?

label.Geplaatst op 2006-12-04 19:04:59


Ik heb zo'n soortgelijk iets. De pijn is bij mij zeker al een jaar, en dat maakt de zin in seks minimaal! Het begon met Chlamydia, hiervoor ben ik toen behandeld. bijna een jaar later had ik het blijkbaar nog steeds, toen zijn mijn vriend (2 jaar samen)en ik wéér behandeld. Alleen het branderige gevoel bij het vrijen is nog steeds niet verdwenen, ook heb ik nu steeds pijn wanneer mijn vriend in mij komt. Ook de pijn bij het plassen niet. Ik ben naar een gynaecoloog gegaan maar zij denkt dat ik niks heb, want dit heeft een test uitgewezen. Ze denkt dat ik naar een seksuoloog moet gaan omdat ik mogelijk niet nat genoeg ben. Dit is zeker niet het geval, want vroeger had ik daar ook nooit last van) Ik heb nu een afspraak met een andere gynaecoloog gemaakt in januari. Alleen zie ik het somber in en weten de gynaecologen gewoon niet wat wij mankeren, Misschien hebben wij iets nieuws ofzo. Ik ben trouwens ook naar een alternatieve arts geweest en die heeft me op een dieet gezet. De blaasontstekingen zijn nu weg, maar het branderige gevoel niet. Ik hoop dat we hier beide vanaf komen want het is gewoon vreselijk. Ben benieuwd wat deze gyneacoloog denkt. Ik hoop dat zij die baarmoedermond bevriezing een optie vindt! (doet dat geen pijn trouwens?) Ik laat jullie weten wat de afspraak met deze gynaecoloog heeft uitgewezen!

label.Geplaatst op 2006-12-18 17:09:33


Ik heb nu ook al ruim een jaar ongeveer hetzelfde probleem. Ik ben nu al ruim een jaar samen met mijn vriend. Ik heb vanaf het begin pijn gehad bij het vrijen. Vooral bij het inbrengen van de penis en na het vrijen enkele dagen bij het plassen. als we rustig verder gaan heb ik na een tijdje geen pijn meer. Ik heb nooit problemen gehad met niet nat genoeg zijn. Dus hier kan het niet aan liggen. Bij vorige partners heb ik hier geen last van gehad maar mijn nieuwe partner is ook iets groter geschapen, zal ik zo maar zeggen.. Ik dacht altijd dat het daar aan zou liggen. Maar na een jaar heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik best veel last van afscheiding. Ik ben ooit naar de dokter geweest omdat de vorm van afscheiding was veranderd en hij had me toen een soort van gel voorgeschreven voor een schimmelinfectie. Toen leek het over te gaan en heb ik het uiteindelijk niet gebruikt. Maar als ik deze berichten zo lees ben ik bang dat het misschien toch een schimmelinfectie is. Zou ik dan niet beter een uitstrijkje kunnen laten maken? Ik ben nu gewend aan de hoeveelheid afscheiding maar misschien klopt het toch niet helemaal. Ik heb ook op internet gelezen over het aanspannen van je bekkenbodemspieren zonder het in de gaten te hebben tijdens het vrijen, wat de pijn ook kan veroorzaken.

label.Geplaatst op 2007-01-05 15:54:00


het aanspannen van de bekkenbodemspieren kan volgens mij geen pijn veroorzaken, volgens seksuologen leidt dit juist alleen maar naar beter/sneller/lekkerder klaar kunnen komen. Die afscheiding heb ik inderdaad ook, ben er nu ook aangewend maar er lijkt niets te mankeren. morgen heb ik een afspraak met een gynaecoloog.

label.Geplaatst op 2007-01-11 17:27:21


de gynaecoloog heeft me doorverwezen naar een bekkenbodem fysiotherapeut... ben benieuwd volgens mij gaat het niet uithalen..

label.Geplaatst op 2007-01-21 19:00:57


Hoi, Ik wil even reageren op je bericht. Ik heb nu ruim zeven jaar een relatie en na twee jaar kreeg ik last van blaasontsteking, schimmelinfecties en dus ook pijn bij het vrijen. Huisarts, ziekenhuis, huisarts ziekenhuis, uitstrijkje zus en zo. Nou om gek van te worden. Ik dacht dat ik gek werd en niemand me kon helpen. In het ziekenhuis vertelden ze dat het tussen mijn oren zat e.d. Ik ben zelf op onderzoek uit gegaan en ben via veel wegen terecht gekomen bij een arts, die ook homeopaath is en aan bioresonantie doet. Ik had er nog nooit van gehoord, maar wilde alles proberen. Hij vertelde me dat het een candida allergie was (candida albicans is een gist die gifstoffen uitstoot. voor die gifstoffen kan je allergisch zijn)Hij heeft me na al die jaren (in tussen vier en een half jaar last van gehad)ervan af geholpen. Ik weet natuurlijk niet of jij hetzelfde hebt, maar de symptomen lijken er wel erg veel op. Informatie kan je vinden op www.bioresonantie.nl Daar staan alle mensen op die het uitvoeren en wat de achtergrond is, dus of ze arts zijn of therapeut. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen, want ik weet hoe frustrerend het is dat niemand weet wat het is en je dus ook niet kan helpen. succes

label.Geplaatst op 2007-04-07 22:37:53


Hoi, Hartstikke bedankt voor de tip. Ik ga gelijk even hiernaar informeren. Ik loop nu ook weer bij de sexuoloog, maar dat helpt ook voor geen kanten. Ik hoop dat dit een keerpunt is. Hartstikke bedankt! Ik laat je wel weten hoe het daarmee gegaan is. Groetjes!

label.Geplaatst op 2007-04-09 19:34:04


Beste Roos83, Hartstikke bedankt voor de tip, Ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor volgende week voor de therapie. Ik had alleen nog een paar vraagjes: - Hoe hebben ze bij jou gezien, dat je allergisch was voor de schimmel? - Hoe lang heeft de behandeling geduurd? - Moest je nog medicijnen slikken voor de behandeling/therapie? Ik hoop dat je deze vragen kunt beantwoorden, zodat ik kan zien of hier ook naar gekeken wordt. Ik hoop dat het werkt, want ik weet echt geen raad meer met de klachten! In ieder geval, hartstikke bedankt en ik hoor het wel. Groetjes, Semmy

label.Geplaatst op 2007-04-15 22:26:28


Hopelijk weet men een oplossing voor jullie problemen! Maar nog even een vraagje,misschien hebben jullie of de artsen er allang aan gedacht,maar gebruiken jullie condooms??Dan zou een allergie daarvoor ook nog een oorzaak kunnen zijn?!Heel veel sterkte en succes ermee!

label.Geplaatst op 2007-04-16 09:14:16


Mijn gynaecoloog denkt niet dat ik allergisch ben voor mijn vriend's sperma.. anyway, voordat dat bericht van die bioresonantie werd gepost, was ik al bij zo'n arts geweest, maar hij heeft me op een dieet gezet, zo mocht ik geen gist(brood, alcohol etc.)geen suiker (echt in alles!) geen tomaten, geen cacao, geen varkensvlees, geen kaneel, geen paddestoelen of schimmelkaas en nog wat meer, en natuurlijk medicatie van de "rode roos" dat lekker duur was, Het heeft niets geholpen, behalve dat ik er van afgevallen ben, ook moest het dieet me fitter maken.. Ik loop nu bij een seksuoloog, en zij is heel lief, maar behandeld eigenlijk meer dingen van het dagelijks leven dan mijn pijn bij het vrijen, Ik heb er nog steeds evenveel last van, het is gewoon niet leuk meer, op dit moment heb ik een blaasontsteking.. Ik snap niet dat de dokters niet weten wat ik heb!!!

label.Geplaatst op 2007-08-24 11:46:57


Hey, ik heb juist hetzelfde als jullie voorgehad. Ik verkeer al 2 jaar met mijn vriend en in het begin ging het allemaal heel goed. Ik had helemaal geen pijn maar na 6 maanden kreeg ik een shimmelinfectie. Het jeukte verschrikkelijk en het deed super veel pijn. Dus kreeg ik er antibiotica voor van mijn gynecoloog. De schimmelinfectie ging weg en daarna kreeg ik een blaasontsteking. Die ging dan ook weg na veel drinken en antibiotica in te nemen maar het enige nadeel was dat ik al 1 jaar en 6 maanden nu pijn heb als ik met mijn vriend vrij. De pijn gaat wel weg als we bezig zijn maar daarna als ik ga plassen doet het enorm pijn (soort branderig gevoel). Ik wordt er ook gek van en niemand kan me helpen. Ik wil hier echt een oplossing voor vinden want zo wil ik niet heel mijn leven leven. Ik hoop dat jullie er een oplossing voor krijgen. Want ik ben ten einde raad. Ik ben het beu om elke week bij de dokter te zitten en dat ik altijd tegen mijn vriend moet zeggen dat ik pijn heb. Laat me alstublief iets weten xx Dank u!

label.Geplaatst op 2007-12-05 21:29:06


OP dit moment gebruik ik Actigel van bioclin. de sekuoloog raadt het af omdat mijn vagina in staat moet zijn zichzelf te herstellen omdat ik nog jong ben, maar dat doet het dus niet. Iemand die mijn probleem herkende heeft mij aangeraden om iedere ochtend en avond mijn vagina te wassen met vaginalegel of anything like it, en om daarna de actigel te gebruiken. drie weken lang, ben nu 1 week bezig. Het probleem dat wij hebben wordt niet erkent door artsen. maar het kan goed komen door antibiotica, dat schijnt het helemaal te verkloten daar... En aangezien ik echt veel antibiotica heb gehad... Nou hopen maar dat het werkt! aLs jullie intussen iets hebben gevonden?

label.Geplaatst op 2007-12-07 13:12:33


de bioclin actigel heeft vrijwel niet geholpen en ben nu gestopt met de pil.. Ik word nu wel vochtiger maar de irritatie is er nog steeds.. ook als ik een strakke broek aan heb en zit. Ik heb opnieuw een afspraak gemaakt met een bioresonantie arts, en hopen nu maar dat dat gaat werken, samen zonder pil.

label.Geplaatst op 2008-01-02 19:24:59


ik heb onderzoek gedaan op internet, en aangezien we geen soa hebben, moet het iets anders zijn.. misschien focale vestibulitis, dit is een chronische ontsteking die voor een branderig/pijnlijk gevoel zorgt bij vooral penetratie aan het begin vd vagina. links en info: http://www.de-groot.ws/michel/ziekenhuis/handboeken/medprot/v3.html http://www.vaginisme-info.nl/meerweten/artikelen/artikelen_intiemmaart2003.htm http://forum.fok.nl/topic/689210

label.Geplaatst op 2008-01-04 23:08:59


hallo ik heb al jullie berichtjes gelezen en het komt echt overeen met wat ik ook heb. ik heb het nu ongeveer een jaar en het is begonnen nadat ik ben bevallen. toen kreeg ik meerdere malen last van schimmelinfectie (waar ik nog wekelijks last van heb), heb ook erg veel afscheiding, heb veel pijn tijdens het vrijen (althans in het begin), heb nu tegenwoordig ook al last met de meeste soorten ondergoed. kan alleen nog maar van "die simpele" onderbroeken aan anders begint het te irriteren. Ik loop wekelijks bij de dokter en krijg dan maar weer een nieuwe pil of zalf. Mijn vriend gebruikt nu al zeker een paar maanden die zalf (dus dat kan het niet zijn) maar omdat ik pijn blijft houden blijft hij het gebruiken voor mij. Ik dacht eerst dat het met iets te maken had van mn bevalling, dat het bijvoorbeeld iets met een litteken te maken heeft maar dat is het niet. We hebben al condooms geprobeerd, en letten goed op of het niet te droog is, maar niks helpt. Ik wordt er dus ook knettergek van en weet niet zo goed wat ik nu verder moet. wil steeds de dokter bellen maar weet toch dat ik geen zinnig antwoord krijg en zo te zien ben ik zeker niet de enige. nou mocht iemand nog ideeen hebben dan hoor ik het graag. gr valendry

label.Geplaatst op 2008-05-14 23:05:42


Hey valendry, Ik ben zo ongeveer de enige die nog reageert op de reacties hier. Wat vervelend dat jij hier ook al slachtoffer van bent! Ik ben dinsdag nog naar de seksuoloog geweest en zij raadt mij nu aan twee maanden lang hormoonzalf en cetomacrogol crème te gebruiken zodat het minder schuurt. Ook mag ik niks doen dat pijn doet. geen seks etc. fietsen mag wel, maar dat geeft me ook weer last dus kan ik dat ook niet doen:S haar verklaring voor mijn aandoening: Het begon bij mij met chlamydia dat angst voor pijn bezorgde iedere keer als ik seks had. Dat zorgt ervoor, gezamelijk met andere spanningen(relatie, thuissituatie, werk, school, etc.), dat ik me niet meer kan ontspannen: bekkembodemspanning, daardoor is het strakker en stroever en droger. dat zorgt voor wrijving, met alles, zelfs lopen. Doordat het geen rust krijgt treed er ook beschadiging van het slijmvlies op, en dat zorgt weer voor ontstekingen, (o.a. blaas) hierdoor kunnen schimmels zich zeer gemakkelijk nestelen. En zo blijf ik dus altijd die (angst voor) pijn houden. het is een vicieuze cirkel. Bij jou begon het na je bevalling. nou ben ik nooit zwanger geweest, dus weet niet hoe het kan ontstaan, heb je zelf een idee? misschien komt het gewoon door de stress met de baby? dat je je niet meer goed hebt kunnen ontspannen na de bevalling? Was je bang dat je vriend je niet meer aantrekkelijk vond? Vind je misschien zélf je vriend niet meer aantrekkelijk of de seks gewoon niet leuk? De tips die ik in ieder geval heb gekregen is om katoenen onderbroeken te dragen, ik draag sinds een jaar al geen strings meer terwijl ik daarvoor niets anders meer deed. Géén vaginale douches gebruiken of lactacyd. niet té grondig wassen, zonder onderbroek slapen, geen strakke broeken, liever rokjes. Niets doen waardoor het kan irriteren, bekkenbodem oefeningen doen zodra je eraan denkt, dus het gebied daar aanspannen en ontspannen. en dat was het wel zo'n beetje. Succes en hou me op de hoogte! Groetjes

label.Geplaatst op 2008-05-15 15:54:52

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren