© 2024 solvo B.V.

Schaamte/onzekerheid?

Hallo allemaal ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb een probleempje vind ik zelf: Ik vind het niet fijn als een jongen aan mijn vagina zit... Aan mijn borsten vind ik niet zo erg maar vind het niet fijn als mn vriend er naar kijkt... Ik wil graag weten waar die schaamte en/of onzekerheid vandaan komt.. Ik zit er best mee want ik wil best het gaan doen maar ik ben niet zo makelijk in het mezelf bloot geven aan anderen.. Ik vind mezelf zonder kleren ook niet zo mooi en ben bang dat mn vriend op me af knapt ... Wie helpt me uit de brand? Bedankt alvast Kuzzies Sousy


Danjewel Aimee.... Ik vind je een hele fijne vrouw om mee te praten... Ik ben gewoon Nederlands hoor het heeft niks met cultuur te maken.... Ik heb op het moment een andere vriend... Mijn vorige vriend was 16 en zou binnen een maand 17 worden, nu zijn al zijn vrienden al ontmaagd en wou hij ook heel graag sex hebben... Ik zelf was er niet echt klaar voor, ik kende hem niet zo goed, hij woont in Amsterdam en ik in Helmond, het kwam bij mij over dat hij alleen iets met me had om met me naar bed te kunnen... Daarom is het ook stukgelopen tussen ons... Nu heb ik een andere vriend zoals ik al zei maar hij is juist het tegenovergestelde van mijn ex... Heel lief en wil juist niet dat ik dingen overhaast doe omdat hij bang is dat ik er spijt van krijg... Hij is ook 15 net als mij maar hij heeft al wel sex gehad... Hij heeft ook veel meer zware relaties gehad dan ik... Hij wil wel sex met me maar pas als ik er klaar voor ben: Hij zei laatst tegen mijn vriendin dat als ik volgende maand sex wou dat we dan al sex zouden hebben maar als ik hte pas over 2 jaar wou dat we dan pas sex zouden hebben... Ik vind hem heel lief en ik weet gewoon dat hij het meent maar van de ene kant wil ik hem niet teleur stellen omdat ik weet dat hij wel met me naar bed wil... Soms als we aan het zoenen zijn en we raken elkaar een beetje aan dan stopt hij me soms om te vragen of het wel gaat of dan zegt hij als ik iets doe waarvan je het niet wilt dan moet je het zeggen... Ik vind dat heel lief zeker als ik aan hem merk dat hij \"het\"wel wilt zeg maar... Juist nu omdat ik hem heel goed ken en hij zo lief en zorgzaam is zou ik best met hem naar bed willen... Laten we het zo zeggen dat ik er eieglijk wel klaar voor ben maar van de andere kant wil ik het eigelijk ook weer niet... Het idee dat ik me blootgeef aan een ander geeft me een raar idee... Ik weet niet of dit stom overkomt maar zo voel ik het... Ik denk dat het grootste deels aan mijn onzekerheid ligt... Omdat hij al best veel meisjes heeft gehad en ik ben niet de mooiste en de dunste en dan ben ik bang dat hij me niet mooi vindt.... Ik weet wel dat hij echt om me geeft want hij zie tegen mijn vriendin dat ikhet 1e meisje was waar hij zoveel om geeft en hij is een betrouwbare jongen en zou daar niet over liegen en geloof hem dus ook... Maar toch met hem naar bed gaan dat durf ik nog niet echt... Ook mijn moeder zou me vermoorden maar die heeft liever dat ik tot mijn 100e maagd blijft hahahaha Ik denk niet dat ik me al voor de volle 100% al kan geven aan hem maar ik denk wel dat dat komt hoor... Maar ik ben bangdat ik iets doe in een opwelling van geilheid en dat ik er later spijt van krijgt... Oook mijn vriend is daar bang voor en stopt me vaak... Maar ik hoop dat je weer reageert op dit want ik vind het heel fijn om het er met je over te hebben... Andere mensen mogen ook reageren hoor... Groetjes en Knuffels Sousy ( voormalig Habibti, heb mijn naam veranders )

label.Geplaatst op 2005-09-26 17:19:49


hoi, ik ben het grotendeels met aimee eens. alle meisjes van 15 jaar hebben in meer of mindere maten die onderzekerheid. en dat is heel normaal. je moet eerst jezelf ontdekken voor een ander jouw lichaam kan ontdekken. zolang je je er niet bij op je gemak voelt moet je het niet toelaten dat een jongen een je zit. 15 jaar is nog zo jong om sex te hebben. ook ik was op mijn 15e verliefd en onzeker, maar ben blij dat ik gewacht heb. nu was mijn eerste keer echt fijn. ik kende mijn eigen lichaam goed en wist wat ik wel en niet wilde. als je vriendje echt van je houd is hij bereid te wachten tot jij er klaar voor bent. van overhaaste sex krijg je later misschien wel spijt. meisje ik zou zeggen wacht tot jij er klaar voor bent. groetjes

label.Geplaatst op 2005-08-08 14:29:30


hoi, ik ben het grotendeels met aimee eens. alle meisjes van 15 jaar hebben in meer of mindere maten die onderzekerheid. en dat is heel normaal. je moet eerst jezelf ontdekken voor een ander jouw lichaam kan ontdekken. zolang je je er niet bij op je gemak voelt moet je het niet toelaten dat een jongen een je zit. 15 jaar is nog zo jong om sex te hebben. ook ik was op mijn 15e verliefd en onzeker, maar ben blij dat ik gewacht heb. nu was mijn eerste keer echt fijn. ik kende mijn eigen lichaam goed en wist wat ik wel en niet wilde. als je vriendje echt van je houd is hij bereid te wachten tot jij er klaar voor bent. van overhaaste sex krijg je later misschien wel spijt. meisje ik zou zeggen wacht tot jij er klaar voor bent. groetjes

label.Geplaatst op 2005-08-08 14:29:50


Beste Sousy, Heel verstandig hoe je denkt. En wees maar zuinig op jezelf. Als deze vriend bv 2 jaar wil wachten op jou voordat je met hem naar bed wilt, houdt hij echt van je. Maar sorry, ik vind 15 jaar echt toch te jong nog hoor...... ik zou het mijn dochter ook afraden. Je kunt je hele leven nog genieten van sex, als je weet dat je een man hebt waar je verder mee wilt. Ga niks doen tegen je zin, want je maagdelijkheid is een speciaal iets, wat je niet zomaar geeft aan iemand, dan moet je zeker van hem zijn. Want je gaat je misschien extra aan hem hechten als je "het" gedaan hebt, dus, als ik je zou mogen adviseren: wacht er echt nog mee. Laat je niks wijs maken door mannen die zeggen dat je je maar moet geven, nee, je bent nog zo jong en puur, wees trots op jezelf dat je zelfbeheersing hebt, en dat je je eigen lichaam respecteert, en of je nou dun of dik bent, je bent jong en puur en dan ben je altijd mooi. Liefs, Aimee

label.Geplaatst op 2005-09-30 23:34:54


Waarom is dit een probleem? Als je bepaalde zaken niet wil, moet je dat niet doen. Er is toch niemand die je dwingt?

label.Geplaatst op 2005-06-18 00:51:47


u bent verlegen en ja dat kan ookzaken zijn, ook heeft u minder zelf vertrouwen bij andere, meschien is een sport wel een oplossing voor met sport krijgt u een beetje zelf vertrouwen terug en bent u minder verlegen, als u met een jonge het wilt doen, maak dan altijd van te voren goede afspraken wat jullie wel en niet fijn vinden om te doen, zo dat iedereen er genot van heeft als het zover is. maar natuurlijk kunt u ook met de kindertelefoon praten als u direct een antwoord wilt hebben 0800-0432 dit is een gratis nummer.

label.Geplaatst op 2005-07-09 16:34:29


Zo te horen ben jij er nog niet aan toe.Je moet het alleen doen als je er zelf klaar voor bent. En je kan voor de spiegel gaan staan en de positieve dingen van je zelf opnoemen. Niemand is perfect.Je bent niet de enigste die onzeker is je vriend kan net zo goed onzeker zijn.

label.Geplaatst op 2005-08-19 15:12:31


Hallo iedereen... Ik heb nou al best veel reacties gehad en ook hartelijk dank daarvoor, het helpt me enorm maar hoe weet ik nou wanneer ik er klaar voor ben? Hoe kom je daar ingodsnaam achter? Hoe weet ik nou dat ik niet iets doe in een opwelling van geilheid???????? Help.... Liefs, Sousy

label.Geplaatst op 2005-10-04 18:42:04


Nou sorry hoor, maar Habibi is nog maar 15 jaar. Het is heel normaal dat je dat dan voelt. Het is niet goed om op je 15de al sex te hebben. Of ben je getrouwd? (voor de Nederlanders: dat kan als je uit een andere cultuur komt) Anders, als je niet getrouwd bent of samenwoont, wacht dan met sex. 15 jaar is veel te jong. Het is beter te wachten tot je de ware hebt gevonden waar je mee wilt trouwen. En niet zomaar met een leuke jongen gaan vrijen. Als je mijn dochter was, mocht je beslist geen sex hebben op die leeftijd, moest je wachten tot je huwelijksnacht, meisje. Ik ben ook een moeder. Het schaamtegevoel dat jij op deze leeftijd hebt, is heel normaal en gezond, ik zou me meer zorgen maken als je je niet zou schamen en je zo zou blootgeven op je 15de. Liefs Aimee

label.Geplaatst op 2005-08-07 18:36:26

Naar forum Seksuologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren