© 2024 solvo B.V.

Blaasonderzoek (cystoscopie)

Binnen enkele dagen moet ik bij de uroloog komen voor een blaasonderzoek. Op zich ben ik altijd vrij stoer in dit soort dingen maar het idee om er een felxibel slangetje in te drukken, maakt me best angstig voor eventuele pijn. Wie o wie heeft er ervaringen hiermee. Het inbrengen van zo\'n slangetje is dat nu pijnlijk? WIe o wie deelt zijn ervaring......? Ik ben een man voor de duidelijkheid. Schijnt voor vrouwen minder pijnlijk te zijn.


Mijn man heeft een paar weken ook een blaasonderzoek gehad en zei dat hij er niets van gevoeld heeft. Hij zag er ook enorm tegen op en het is hem 100 procent meegevallen. Succes.

label.Geplaatst op 2006-08-11 11:40:35


Nu beste man ga maar met een gerust hart naar de uroloog want ook ik heb het doorstaan Ze spuiten er eerst een verdoving op en dan kun je heerlijk meegenieten wat er allemaal van binnengebeurt Sterkte ( wat niet nodig is )

label.Geplaatst op 2006-08-11 12:45:37


Een cystoscopie heb ik ook gehad. Door de uroloog werd mij een brochure, ruim een week daarvoor, overhandigd waarin vermeld stond hoe zo'n onderzoek verloopt. Vermeld werd: niet pijnlijk, maar een vervelend gevoel. Ook ik dacht, dat kunnen ze wel zeggen, maar..... Maak je niet ongerust. Je loopt bij wijze van spreken fluitend de spreekkamer uit. Hans

label.Geplaatst op 2006-08-11 16:12:06


ik heb 2 dagen geleden een blaas onderzoek ondergaan, doodsbang niet eens voor de uitslag maar voor het onderzoek HET STELT NIETS VOOR!!!!!!!!!

label.Geplaatst op 2006-10-19 11:15:27


Hallo het word inderdaad verdoofd moet vloeistof. En dan voel je het niet. succes

label.Geplaatst op 2006-11-10 11:45:57


hoi, nou in ieder geval stellen deze reacties mij al weer een stuk geruster, maar heeft het ook te maken hoe groot de omtrek is van de urinebuis als je zo er eens naar kijkt of is de urinebuis super flexibel?

label.Geplaatst op 2007-01-24 14:35:09

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren