© 2024 solvo B.V.

Blaasontsteking

Ik heb heel vaak last van blaasontstekingen maar ik vraag me af wat de oorzaken zijn dat je een blaasontsteking krijgt. Ik drink zeker twee liter per dag en hou me aan de regels over het schoonhouden en vaak plassen en goed uitplassen (ik ben een vrouw) na het vrijen plas ik ook altijd toch heb ik nog geregeld last van een ontsteking hoe kan dit?


Tja, dat is niet te zeggen. Ik neem aan dat je een vrouw bent en de vrouw heeft nou eenmaal een korte plasbuis. Daardoor kunnen bacterien gemakkelijk de blaas bereiken. Veel drinken en regelmatig plassen is altijd goed. Vooral ook na het vrijen (indien van toepassing uiteraard) plassen. Meer kun je eigenlijk niet doen. Mocht de blaasontsteking nou echt vaak plaatsvinden, dan is het een idee om een keer naar de uroloog te gaan om te kijken of er bv geen anatomische oorzaak aan ten grondslag ligt.

label.Geplaatst op 2004-06-19 17:38:29


Ook ik loop al een tijd rond met klachten over blaasontsteking. Ik moet nu zelfs een week rust houden van mijn dokter om te voorkomen dat het chronisch wordt. Ik slik van alles, van vitamine c t/m cranberrysap. Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn met adviezen of een verhaal over hoe ze er uiteindelijk af zijn gekomen. Dank je wel.

label.Geplaatst op 2004-07-26 15:36:31


Hallo allemaal. Ik neem bij de antibiotica ook probiotica in (goede bacterien), zodat de goede bacterien de overhand houden. Je krijgt vaak diarree of een schimmelinfectie erbij. Dat komt omdat de goede bacterien weg zijn om de darmflora in goede conditie te houden en ook de schimmels krijgen vrijspel op deze manier. Wil je nog meer weten vraag het gerust. Ze heten; advanced multi-billion dophilus.

label.Geplaatst op 2004-08-30 10:37:19


Mijn vriendin heeft er ook veel last van en geen enkele tip blijkt te werken. Na een uroflowmetrie-onderzoek blijkt dat ze niet goed genoeg plast, maw de blaas wordt niet volledig geledigd bij het plassen en dus kunnen bacteriën rustig blijven woekeren. Ze volgt nu kiné om dit probleem op te lossen. Ik ben benieuwd of het daarna beter zal zijn.

label.Geplaatst op 2004-10-08 15:54:38


hoihoi allemaal, ik heb sinds 2 jaar \\\'ineens\\\' blaasonsteking. in het begin had ik het ongeveer 1 keer per maand . Na een tijdje had ik daar dus genoeg van, aangezien ik er erg naar van werd, en ik toen 21 jaar oud was en het geen fijn idee vond dat ik tot mijn 60ste (bij wijze van spreke) dat elke maand zou hebben. Daarom ben ik naar eenleiding van gevonden informatie gestopt met het eten van producten met veel suiker, Suiker zorgt er voor dat het milieu in de blaas zoeter wordt waardoor bacterien zich goed kunnen vermenigvuldigen, daarnaast eet ik weinig dierlijke eiwitten (ook vanwege het vermenigvuldigen van bacterieen) ((ga maar eens na hoeveel suiker je wel niet inneemt op een dag. in de thee, in de koffie, in koekjes, in bijna alle kant en klare producten, vb sauzen, cup-a-soep, groente uit blik, ontbijtkoek, beleg)(in de bio winkel zijn producten te koop gezoet met mout en dergelijke, deze zijn minder slecht voor je blaas) en ik at echt veel suiker 2 klontjes in elk kopje thee, koekjes, soepen uit blik, cup-a soup etc etc.)) Verder slik ik cranberry capsules (welke het milieu in de blaas zuurder maken en de bacterieen als ware bundelen en zo makkelijk aftevoeren zijn tijdens het plassen). Verder ga ik na gemeenschap altijd plassen, Op dit moment heb ik ongeveer 1 keer per 6 maand een blaasonsteking. dat vind ik best uit te houden. De reden dat ik het vertel is omdat het mij dus goed geholpen heeft en wellicht ook anderen, maar het is natuurlijk ook zo, wat voor mij geld hoeft niet voor jouw te gelden. groetjes annelies

label.Geplaatst op 2004-12-07 10:32:41


\hallo Durka vervelend steeds die ontstekingen, ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt je urine wat zuurder te maken met bv. vit.C of cranberrie sap. Bij sommige mensen is de urine dan minder gevoelig voor bacterien. Laat anders inderdaad eens een uroloog kijken naar een oorzaak voor de herhaalde infekties.

label.Geplaatst op 2004-06-20 21:10:56


Hallo, Ik (vrouw van 46) heb een jaar lang elke maand blaasontsteking gehad; na veel antibiotica ben ik nu zwaar allergisch (2 keer een anafylactische shock). Ben in het ziekenhuis gespoeld en was een jaar ontstekingsvrij! Helaas nu weer een zware ontsteking ondanks het vele drinken en plassen na sex. Heb nu dus ook geen idee waar het vandaan kan komen. Veel viatamine C helpt dus ook maar tijdelijk. Sterkte! Sandra

label.Geplaatst op 2004-08-13 14:42:24


Ik had ook altijd de ene na de ander blaasontsteking. Alles al geprobeerd maar het kwam telkens terug. Sinds ik Cranberry capsules gebruik gaat het een stuk beter. Een keer een hele pot leeg gemaakt. En als het nu nog eens voorkomt, begin ik bij de eerste klachten meteen weer met de capsules in een hoge dosering en zet het niet door. Misschien dat het bij jullie ook helpt??

label.Geplaatst op 2004-10-20 04:58:27


Wat Puyol zegt over haar vriendin dat zij haar blaas niet leeg kan plassen en daardoor steeds blaasontstekingen heeft dat zelfde heb ik ook gehad.Door middel van een kleine ingreep van een kwartiertje heeft de uroloog mijn blaas verruimt. Ook bij mij bleef er urine achter omdat de urine achter een richeltje bleef staamn en daar steeds weer voor een nieuwe ontsteking zorgde. De operatie heet; otusoperatie en ik heb sindien (25 jaar geleden) bijna nooit blaasontstekingen meer gehad. Verder is mijn advies, (en dat helpt echt) slik probiotica. Dat zijn goed bacterien. Door dat je antibiotica hebt geslikt zijn alle bacterien dood. De kwade die de ontsteking steeds veroorzaken maar ook de goede. Daardoor komen er steeds bacterien in de blaas terecht (via de darmen, end at is heel normaal) die vrij toegang hebben omdat er geen goed bacterien zijn die tegen hun vechten. Heel simpel eigenlijk. Het is ook niet voor niets dat veel vrouwen na een antibioticakuur een schimmelinfectie krijgen. Daarvoor geld hetzelfde verhaal. De schimmels hebben vrije doorgang want ze worden niet geblokkeerd door goede bacterien. Je kunt ook kijken op de site van Solgar als je wilt. Daar kun je je vraag ook voorleggen en krijg je antwoord en advies wat te doen. Het is gratis overigens. Heel veel succes.

label.Geplaatst op 2005-06-27 15:19:08


hallo, ik heb ook vaak last van blaasontstekingen en doe er ook van alles aan om het te voorkomen maar niks blijkt te helpen,(25 jaar)ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan een plasbuis vernauwing en dat was niet zo een leuke ervaring. ik kreeg na de operatie een katheter en die mocht ik de volgende dag zelf verwijderen maar omdat ik die zelfde avond een verstopping had in de katheter waardoor mijn blaas als maar voller werd en ik het niet kwijt kon. een uurtje later kwam er eindelijk iemand van de huisartsenpost en die heeft geprobeerd de katheter door te spoelen maar dat ging niet. toen heeft hij hem er uitgehaald en moest ik proberen te plassen op de wc en dat ging met beetjes.toen ik klaar was met plassen kreeg ik weer een nieuwe katheter. de volgendedag gebeurde weer het zelfde en moest er weer iemand komen. en dat duurde zo het hele weekend lang. toen het maandag was heb ik zelf s\'morgens de katheter eruit gehaald en heb de uroloog gebeld, ik kon meteen langs komen, daar aangekomen werd ik meteen geholpen en vond de uroloog verschillende bloedproppen in mij blaas waardoor ik dus niet meer kon plassen. de uroloog heeft ze zonder verdoving moeten verwijderen. de pijn was zo vreselijk dat ze mij met drie zusters hebben moeten vasthouden. nu 2 jaar later heb ik weer last van mijn blaas, mijn urinebuis blijft zeuren en pijn doen en ik heb ook al 4 keer in 1 maand tijd een blaasontsteking gehad, en nu wil de uroloog een siscoscopy maken en ik ben daar nu zo verschrikkelijk bang van geworden dat ik me geen raad meer weet zou iemand mij kunnen helpen?

label.Geplaatst op 2004-08-24 10:15:33

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren