© 2024 solvo B.V.

Cystoscopie

Nou, hier is de biker weer. afgelopen maandag cystoscopie gehad,ik was erg nerveus en terecht, het was echt geen pretje, veel pijn gehad. \"Probeer te ontspannen\" zei de broeder.Ik snap niet hoe iemand zich zou kunnen ontspannen als je in je blote billen voor 2 a 3 wildvreemden met je benen wijd ligt,(waarvan er 1 een buis door je jonge heer naar binnen duwt en daarna ook nog eens,zonder dat ik dit vantevoren wist, zijn vinger in mijn anus stak om vandaaruit nog eens te voelen, omdat hij (gelukkig)niets vreemds kon vinden. Gelukkig was het inderdaad een heel kort onderzoek. Misschien hebben mensen die wat groter geschapen zijn, er minder last (pijn) van. Ik was erna in ieder geval zwaar aangeslagen.En als je dan moet plassen denk je dat het herfst is en je eikel er van afvalt, na de derde keer plassen,de morgen erna, ging het weer een beetje.Maar ik begrijp dat iedereen dit onderzoek anders ervaart.Nu hoor ik mensen denken, wat een watje, maar ik heb al meer meegemaakt en ik kan redelijk wat hebben. Blijkbaar heb ik zoiets als prostaatpijn, waarbij de prostaat geirriteerd of gezwollen is en waar weinig aan te doen is.Ik heb wat pilletjes mee gekregen om te zien of dit wat verlichting biedt.ik wens \"tjaa\" veel sterkte,ik ben zelf ook pas 44 en jonas12 en tuitje bedankt voor hun bemoedigende woorden waar ik helaas (achteraf gezien )niet veel aan heb gehad.Gr. biker.


ik moet ook begin maart, en loop er de hele dag aan te denken, krijg het niet uit mijn hoofd. ben pas 40 en nu al dat gedoe, maar ze willen peree in de blaas kijken met een flexible 5mm doorsnee hebbende scoop. het valt wel mee en verschild per persoon, jaja, dat februari maar lang mag duren

label.Geplaatst op 2007-01-24 14:29:45


Hoi! Ik heb dit soort onderzoeken al enige malen ondergaan en moet ook in april weer. Ik denk dat het per persoon verschilt, maar mij viel het enorm mee. Het is even een beetje onaangenaam, maar het duurt niet lang. Maak je niet al teveel zorgen, ik hoop dat het jou ook meevalt en...het is écht zo weer voorbij! Sterkte!

label.Geplaatst op 2007-01-28 22:48:39


beste biker ik deed het ook in mijn broek, maar echt het stelt niets voor. het beste en de groeten van jonas

label.Geplaatst op 2007-02-07 16:30:46


Hoi Biker, Wat vervelend om te lezen dat je er zo'n last van hebt gehad. Ik denk dat je gelijk hebt, het zal voor iedereen anders zijn hoe je het ervaart. Maar, ik vind je beslist geen watje!! Belangrijker is natuurlijk of het iets voor je heeft opgeleverd en dat hoop ik vurig, want uiteindelijk is dat waar het om begonnen was. Hey, sorry dat mijn woorden niet geholpen hebben, ze waren wel eerlijk en oprecht gemeend en gebaseerd op eigen ervaring. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat deze "tegenvaller" je er niet van zal weerhouden om een volgende keer weer te mailen. groet, T

label.Geplaatst op 2007-02-09 21:21:22


Hoi Biker, Nou ik begrijp je helemaal. ik moet over 2 weken ook weer. Ik ga bellen en vragen of er niet teveel bij zijn, ik heb ook mijn schaamte gevoelens. Als dat niet kan, dan zeg ik het af. Immers 2 jaar geleden is er ook gekeken en alles was goed, maar omdat ik nu een andere uroloog heb wil hij natuurlijk ook kijken, wat logisch is.

label.Geplaatst op 2007-02-19 12:38:38


Hallo, ik mag/moet 2 maart naar het ziekenhuis, ik mag mezelf prijzen met een hele goede uroloog, ben pas 40 en het begint overal te rammelen. Na twee gedotterd te zijn, een lies en een bovenbuik breuk operatie in het verschiet eerst dit onderzoek. in mijn geval is mijn urinebuis gescheiden door een dun vliesje woordoor het lijkt als je in de urine buis kijkt vanaf de eikel je twee urinebuizen hebt.\ Hoe ver die scheiding doorloopt is onbekend dus dat hoor ik vrijdag middag. Ook waarom mijn plasstraal zo slap is en waarom het 1 minuut duurt voordat ik uitgeplast ben en waarom er dan nog 100 ml achterblijft in de blaas. ook ik zie er erg tegen op, niet over bikers medekijkers, al staan er 20 omheen,niet om dat anale onderzoek maar enkel om die catherther di er i moet in naar mijn mening te smalle plasbuis. zal zaterdag 3 maart mijn ervaringen van het onderzoek plaatsen

label.Geplaatst op 2007-02-24 20:49:25


Hoi,Tjaa Ik wens je veel sterkte. Ben benieuwd, ik hoop dat je nu meer duidelijkheid krijgt. Sterkte.

label.Geplaatst op 2007-02-25 15:44:05


over 1 1/2 uur ben ik aan de beurt, en het slaat nergens op maar het voelt alsof het laatste uur van een terdoodveroordeelde uit states. broek uit even plassen liggen ontspannen spuitje met glijmiddel/verdovingscreme mijn vriend de uroloog, duh einde onderzoek weekend als je het leest is het vonnis zo gepiept. hele verslag, en het spijt vandaag niet meer, schrijf ik morgenochtend hopelijk weer met een glimlach op mijn gezicht. peter

label.Geplaatst op 2007-03-02 12:08:56


13.35 uur in de wachtkamer, ben al zo zenuwachtig en dan laten ze je nog wachten ook, ik kom ook niet meer op tijd vanaf nu. Eindelijk gaat de deur open en daar staat dus niet de oude zuster met ervaring of de homofiele broeder, nee een fris zustertje net uit de opleiding. Of ik me op mijn t-shirt en mijn sokken na even wou uitkleden en een potje met urine wou vullen en verder helemaal uitplaasen op het toilet. Een paar minuten later mag ik binnenkomen, hoewel het thuis voor de spiegel allemaal nog wel wat lijkt is het net of je uit een koude zee stapt als je daar naar binnenloopt. De uroloog geeft me een hand en de zuster vraagt of ik op de tafel wil plaatsnemen met mijn benen in de beugel, je doet alles wat ze vraagt maar alles voelt vreemd, vooral de houding waarin je als man ligt. De zuster wast mijn geval nog even voordfat er een groen lap tevoorschijn komt met in het midden een gat, hmmm, het teken dat alles nu wel heel snel gaat gebeuren. De uroloog zegt dat hij met een spuitje met verdovings/glijcreme via de plasbuis dit gaat inspuiten om het een beetje te verdoven. Helaas kan ik niet meer meekijken met alle handelingen omdat het beeldscherm stuk is, wel laat hij nog zijn wat er zo mijn urinebuis in gaat en dat kan hij in vervolg bij anderen misschien beter weglaten. Een laatste verzoek om mijn handen onder mijn hoofd te leggen ipv langs mijn zij omdat menig man de neiging heeft naar zijn geslachtsdeel te grijpen als daar wat gedaan gaat worden. Het spuitje wordt in de urine buis gedouwd, een raar gevoel, angstig maar het doet niet zeer, wat wel even rot voelt is de creme die naar binnen wordt gespoten en dat prikt nogal. Niet lang daarna gaat de scoop naar binnen en voel ik af en toe iets koud en voel water koud water lopen in mijn urinebuis en langs mijn benen. Voor mijn gevoel zit het er pas 1 cm in maar opeens zegt de uroloog,”ik heb het welo gezien en stop ermee anders moet ik gaan forceren, en trekt de flexibele scoop eruit en laat zien aan mij tot hoe ver hij in was, zo,n 15 cm tot net na de knik en voor de prostaat. Das dus nog een heel eind , ki dacht nog wel dat hij pas een klein stukje naar binnen was, en daar voelde ik weinig van, het was meer de angst. Feit blijft wel dat er na 15 cm littekenweefsel zit, oorzaak onbekend, maar dat gaat operatief in mei verwijderd worden onder narcose met een opname van 2 dagen , ze gaan dat operatief wegsnijden via de plasbuis en als ik dan bijkom lig ik met catheter en al in een bed en zal ik wel de pijnen ondergaan, zeker als ik naar huis mag en de slang moet er nog uitgetrokken worden. Maar als het goed is plas ik dan weer een stuk beter als nu met een straal van ee 80 jarige, slagingskans na de operatie is 50%, bij de andere komt het weer terug en zal dus nog de nodige plastests ondergaan in het ziekenhuis. Maar eerst naar spanje voor 3 weken eind april en daarna pas opereren

label.Geplaatst op 2007-03-03 14:17:04


Tjaa, Je kunt het wel heel grappig omschrijven, moest er wel om lachen. Maar goed in werkelijkheid valt er weinig te lachen. In ieder geval weten ze nu wel de oorzaak en dat van die operatie is natuurlijk ook minder. Geniet van je vakantie en ik hoop dat je straks na de operatie weer de oude wordt. Groet.

label.Geplaatst op 2007-03-06 15:05:33

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren