© 2024 solvo B.V.

Draadje?

Als ik de voorhuid van mijn penis naar achteren haal (in niet-erectale toestand) kan ik een soort \'draadje\' zien zitten tussen mijn eikel en de huid die daar onder zit, ik dacht dat het de schacht heette. Ik denk dat het daardoor komt. Reacties graag, evt. oplossingen. Dankuwel!


Beste Merc, Het is volkomen normaal dat de voorhuid in erecte toestand niet geheel over de voorhuid geschoven kan worden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Gr. Urologieverpleegkundige

label.Geplaatst op 2008-10-28 20:34:07


Hoi, ik ben het er niet mee eens! Het is niet volkomen normaal (komt wel vaak voor) dat je je voorhuid niet geheel naar achter kunt trekken bij een erectie. Het is ook geen levensgroot probleem, maar bij het hebben van sexueel contact kan dit pijnlijk zijn. Jij geeft ook aan dat het pijnlijk is. Waarschijnlijk ook bij mastuberen. Je kunt hiervoor bij je huisarts een zalf krijgen die de voorhuid iets dunner maakt. Deze dien je twee weken te gebruiken. De eerste week mag je je velletje niet naar achteren trekken. De week daarna kun je heel voorzichtig proberen de huid iets op te rekken. Dit mag geen pijn doen. Tip: doe dit als je onder de douche staat. Dus mijn advies: hoe moeilijk dit misschien voor jou ook is, bespreek het met je huisarts. succes!

label.Geplaatst op 2008-11-04 13:44:58


Dat is inderdaad ook waar. Je zou zelfs als je heel veel pijn hebt door middel van een kleine poliklinische ingreep het frenulum door kunnen laten nemen. Dat is een klein sneetje wat er uiteindelijk voor zorgd dat er geen pijn meer is bij seksueel contact of masturbatie. Soms scheurt het vanzelf in bij het eerste seksueel contact. Dit kan echter best schrikken zijn als je niet weet wat er aan de hand is.

label.Geplaatst op 2008-11-05 22:38:26

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren