© 2024 solvo B.V.

Flipflow

hallo mijn pa heeft problemen met zijn prostaat en heeft nu voor tijdelijk een C.A.D. hij is net uit het ziekenhuis ontslagen. hij moet nu terug komen voor een flipflow, is dit een onderzoek of zo?


Ik ken een flipflow als een soort kraantje wat je op een catheter koppelt en de patient kan dan zelf om de paar uur zijn blaas legen. patient kan dan zonder catheterzak rondlopen.

label.Geplaatst op 2005-05-18 22:01:46


Hallo, wanneer je flip wegneemt blijft flow over en dat ken ik als het meten van het plassen. Hoeweelheid en sterkte van de straal. Dat is dus een onderzoek. Gewoon in een speciale pot plassen en de techniek doet de rest.

label.Geplaatst op 2005-06-17 11:56:52


een flipflow is een stopje voor op de catheter die je dichtzet en als je moet plassen kan je het stopje opendraaien en dan kan je plassen. zo kan je dus je blaas weer trainen om zelf het sein te geven dat je moet plassen i.p.v dat het vanzelf gaat met een catheterzak eraan! liefs leeuwtje

label.Geplaatst op 2005-09-27 18:09:07

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren