© 2024 solvo B.V.

Lage pijn in de rug met uitstraling.

Hallo,ik ben een man van 60 jaar oud,de laatste tijd heb ik last van een hevige pijn onder in de rug,ik ben daar in het verleden ook aan geholpen,maar sinds een jaar heb ik ook last gehad van de nieren,ik had nierstenen,en die veroorzaakte ook veel pijn in de rug met uitstraling,ben daarvoor in het ziekenhuis geweest,en er aan geholpen,en gezond verklaard,maar sinds een 2 maanden heb ik heel erg last van mijn rug,zou het kunnen dat ondanks ik gezond ben verklaard voor mijn nieren,er toch weer wat met de nieren aan de hand is de dokter zegd klaar te zijn en doet het af met veel water drinken,maar ik blijf pijn houden,onder in de rug uitstraling naar de benen en de liezen,nou vraag ik mij af komt de pijn van mijn rug of zijn het de nieren,voor mij is dat als leek moeilijk vast te stellen,en de dokter weet het ook niet meer,weet iemand een antwoord,of heeft iemand dezelfde simptomen,laat mij het dan a.u.b. weten


Hallo Yank, Ik denk niet dat het je nieren zijn. Maar dat kan alleen een arts beoordelen door een foto te laten maken van je nieren, of er niet weer opnieuw een niersteen of stenen zitten. Maar inderdaad, mocht je nierstenen hebben en ze zouden klein genoeg zijn, om ze ook op de natuurlijke manier eruit te laten komen, is veel drinken heel belangrijk. Maar de pijn die jij beschrijft over pijn in je onderrug, benen en liezen....dat heb ik ook al 2 keer gehad. En omdat men nooit precies heeft kunnen vaststellen wat ik nu aan m'n onderrug heb, had ik dus ook niet veel hoop dat men erachter zou kunnen komen wat dít dan weer was, dus waar komt díe pijn in m'n onderrug, benen en liezen dan vandaan. Dus ja, dat heb ik ook gehad wat jij dus beschreef. Het is ook de eerste keer dat ik lees dat iemand diezelfde pijnen heeft. Dus zou je toch bijna gaan denken aan iets in je rug? Of zit er dan iets bekneld, een zenuw of zo, of iets met je aderen? Ik weet het niet. Weet alleen dat ik, in die 5 weken, het liefst m'n benen vanaf in m'n liezen had afgekapt als die pijnstillers niet hadden geholpen. Echt een waanzinnige pijn had ik. Het klinkt stom, of vind je me misschien gemeen, als ik zeg dat ik eerlijk gezegd blij dat ik hierin dan niet alleen sta... Nu alleen nog hopen dat iemand dan wél weet wat het nu precies is. Zit beslist niet op een 3de keer te wachten. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! Groetjes, Lisa

label.Geplaatst op 2008-07-18 19:09:28


Ook ik herken deze klachten met vooral uitstraling naar het rechterbeen. Maar ik heb een schaatsongeval gehad, waarvan ik alleen door dromen kan verklaren wat er is voorgevallen. De psycholoog van het pijnteam hecht hier veel geloof aan en vlg. mij moet zo ook wel gegaan zijn omdat ik geen andere verklaring kan bedenken. Ik ben ongeveer 3 kwartier bewusteloos geweest en weet zo weinig meer hoe het toen verder is gegaan, ik was dicht bij huis, dus daar ben ik zelf wel weer naar toe gekomen, al moet je mij niet vragen hoe dan wel. Ik heb talloze blokkades gehad, die allemaal tijdelijk hielpen, nu gebruik ik een zeer hoge dosis opiaten, veel te veel naar de inzicht van mijn anesthesioloog, die hoopte dat de blokkades zouden helpen omdat ze dat wel deden met de proefblokkades. De blokkades kunnen niet meer, daar heb ik al teveel van gehad, corticosterioiden zijn so wie so niet goed voor het lichaam, dus ik moet nu wel verder met die opiaten. Dan heb ik nog wat kwaliteit van leven, heb nog altijd veel pijn ondanks alles, maar ja, ik moet verder, er zijn gelukkig nog genoeg dingen om voor te leven en daar ga ik voor. De rotdagen die ik heb en de ziekenhuisopnames doordat je afweer zo verzwakt is vergeet ik maar gauw weer, ook nu heb ik weer een longontsteking, maar omdat het bleek dat ik thuis veel sneller opknapte dan in een ziekenhuis, mag ik gewoon thuis uitzieken en hoef mij daar niet aan allerlei ziekmakende regels te houden. Sterkte gewenst allemaal, ik zou de neuroloog er eens naar laten kijken, van Yank als u daar nog niet bent geweest.

label.Geplaatst op 2008-07-18 23:24:43


ik heb dat overgehouden na 2x hernia operatie. dus lijkt het daarop omdat er ook uitstraling naar de benen is!! je kunt wel een bloedvat test laten doen, doppler test! dan kan in elk geval vernauwing worden uitgesloten. uiteraard zijn je wervels ook enigzins ingezakt. zeker als je gewicht langdurig te hoog is!! wat ook nog kan is stenose ,dat is in het ruggemerg kanaal vergroeing~van weefsel .

label.Geplaatst op 2008-09-04 00:08:08


Al een vitamine B12 bloedtest gehad en Vitamine D tekort? Ik geef hier ook maar de link, want baat het niet schaad het niet. Ik denk meer aan Osteomelitus..en dat is vaak oorzaak door vitamine B12 tekort en Vitamine D misschien? Lees onderstaande link maar is: http://www.fonteine.com/b12.html

label.Geplaatst op 2008-11-17 13:40:47

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren