© 2024 solvo B.V.

Neurostimulatie

over 3a4 maanden krijg ik een proef neurostimulator. wie heeft er een stimulator en wat zijn de ervaringen ermee?


Hebzelf last van chronic pelvic pain syndrom CPPS. Heb een proefplaatsing gehad in juni 2009 en sta op de operatie wachtlijst voor de implanteerbare versie. Ben nog wel opzoek naar fondsen want het geld bij het ziekenhuis is op. De operatie wordt normaal gesproken niet vergoed door de ziektenkostenverzekeraar (in mijn geval). Bij mij gaf het apparaat veel verlichting in pijnklachten, lagere plasfrequentie (van 16 naar 7 keer plassen per etmaal). Als je je draait of anders gaat zitten voel je het apparaat wel eens tintelen, maar dit is niet hinderlijk. Bij de definitieve versie zou dit tintelen (door verschuiven van de electrode) minimaal zijn bij de definitieve versie omdat deze electrode weerhaakjes heeft waardoor hij, als hij vastgegroeit is, minder makkelijk verschuift.

label.Geplaatst op 2009-09-28 20:03:47


hoi hoi vorigjaar heb ik mijn interstim stimulator gekregen. eerst een week op proef. en ik moet zeggen een wereld van verschil, de incontinentie is niet helemaal weg maar het is wel erg enorm verbeterd. een paar maanden later is het geimplanteerd operatie viel erg mee.ik heb er nouwelijks last van gehad succes

label.Geplaatst op 2010-04-13 19:27:48

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren