© 2024 solvo B.V.

Nierbekkenonsteking

Ik ben in april opgenomen in het ziekenhuis met nierbekkenonsteking en heb antibiotica via infuus gehad. Daarna ben ik nog onder behandeling geweest van de uroloog, blaastesten/onderzoeken, echo\'s etc. alles gecontroleerd en niks meer te vinden. Alles was volgens hem oké. Nou heb ik het gevoel dat ik me sinds april nooit meer hetzelfde (qua gezondheid) gevoeld, als daarvoor. Ben inmiddels bezig met de 13e antibioticakuur en die slaat ook al niet erg aan. Blijvende rugpijn, klachten bij het plassen etc. En heb alles al geprobeerd, van veel drinken tot cranbarrysapjes en pillen aan toe. Uroloog heeft mij terug verwezen naar de huisarts met de mededeling dat het misschien wel gewoon \'in mijn hoofd zit\', omdat ik (volgens hem) heel erg ben geschrokken van de ziekenhuisopname. Ik ben nu iedere keer wat aan het rondzoeken op internet, wat het misschien zou kunnen zijn. Ik heb namelijk ook het gevoel dat ik door de huisarts wat aan de kant gezet word. Iemand misschien suggesties, andere ideeen om uit te proberen, ideeen wat het zou kunnen zijn? Ik hoor het graag, want misschien vreet het nog wel het meest aan mij dat ik voel dat er wat is, terwijl ik niet weet wat!! Alvast bedankt!!


Ik heb in het voorjaar 5 operaties ondergaan waarbij een boel mis is gegaan. Als gevolg daarvan had ik acute nierinsufficientie. 5 weken geleden heb ik een nucleair onderzoek gehad naar mijn rechternier waaruit bleek dat ik een forse reflux heb. Iik heb daarbij een katheter gehad. Sindsdien heb ik al 3 keer in het ziekenhuis gelegen voor nierbekkenontsteking met de e coli bacterie. Ik heb inmiddels 4 soorten antibiotica gehad en ben nu ruim een week thuis. Afgelopen week was ik gezond en wel, maar sinds gisteren merk ik dat de infectie weer de kop op steekt. Ik heb verhoging (nog geen koorts) pijn in mijn rug en buik ter hoogte van de rechternier en mijn urine ruikt niet fijn. Ik word hier een beetje moedeloos van..... Ik wil NIET WEER opgenomen en aan het infuus..... En ik durf mijn uroloog ook niet meer te bellen met de mededeling dat de nierbekkenontsteking volgens mij alweer terug is. Is er iets anders aan te doen dan ziekenhuis in ziekenhuis uit????

label.Geplaatst op 2009-10-18 20:08:14


Hey, Als ik het zo hoor hebben wij ongeveer dezelfde klachten. Wat ik je alleen maar kan aanraden is voor jezelf opkomen! Als je het gevoel hebt dat je door je huisarts niet gehoord wordt vraag je de volgende keer om een consult van een andere arts. Zo ook bij de uroloog, dat het in je hoofd zit wordt veel te snel gezegd. Dat is ook makkelijk te zeggen als alles verder gecontroleerd is en er niets te vinden is maar het is in veel gevallen niet waar! Ik loop ook al 3 jaar met klachten rond en er werd mij ook verteld dat er niets aan te doen was. Nu heb ik een andere uroloog en die begrijpt me tenminste en die komt ook met eventuele oplossingen. Misschien is hetgeen wat jij hebt wel een chronische blaasontsteking? De klachten die je omschrijft passen daar wel bij. Ik heb zelf ook een chronische blaasontsteking en al tig kuren gehad. Maar nu heb ik een onderhoudskuur en als dat niet helpt dan gaan ze over tot blaasspoelen. Ik heb gelezen dat dat ook kan helpen bij deze klachten. So keep on fighting! En anders moet je even speuren op internet wat voor rechten je als patient hebt en daar eventueel ook gebruik van maken. Heel veel sterkte!! Groetjes, Hatjepsoet

label.Geplaatst op 2009-11-09 14:19:42


he, wat ontzettend vervelend voor je en wat kan ik me kwaad maken als een dokter uiteindelijk maar zegt als ze niks kunnen vinden dat het tussen de oren zit. Ik heb zelf sinds jaar en dag klachten van blaasontsteking maar vaak zonder ontsteking. Ik heb me volledig laten onderzoeken, niks kunnen vinden, ik moest maar mn bekkenbodem meer gaan ontspannen. En dan word je naar huis gestuurd, zoek t maar uit. Ik kan me voorstellen hoe niet serieus genomen je voelt. Sterkte.

label.Geplaatst op 2010-01-26 04:34:58


misschien is bekkenboden fysiotherapie was voor je

label.Geplaatst op 2010-04-13 19:24:03

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren