© 2024 solvo B.V.

Nierdialyse en hartklachten

Ik was op het net aan het surfen naar informatie over nierziekten etc, want ik ben op zoek naar bepaalde info over nierziekten, dialyse en hartklachten. Helaas kon ik niet veel informatie vinden over hetgeen waar ik naar zoek. Ik weet ook niet waar ik het verder moet zoeken, vandaar deze vraag op dit forum. Bij mijn moeder is sinds enige tijd geconstateerd dat haar beide nieren nog maar voor 15 % werken en dat zij in de nabije toekomst gedialyseerd moet worden. Naast deze ziekte, heeft zij ook een lekke hartklep (deze staat open). Nu heeft zij gehoord dat door de ziekte zij niet geopereerd kan worden aan die hartklep en dat haar levenskansen niet bijster groot zijn, en beide ingrepen tegelijkertijd te laten opereren was al zeker niet een optie, omdat zij dit zeker niet zou halen. Een transplantatie zou ook geen optie kunnen zijn, daar zij een zeldzame bloedgroep heeft. Kan iemand mij enigszins wat informatie geven, wat de gevolgen van beide ziektes kunnen zijn en waar zij rekening mee moet houden, wat ze er zelf nog aan kan doen, wat de levenskansen zijn bij beide ziektes etc? Groetjes Denise de Vries


Je kunt toch informatie inwinnen bij het ziekenhuis waar je moeder in behandeling is ? Anders bel je naar het Laurentius-ziekenhuis in Roermond en vraagt naar één van de nefrologen. Er is daar n.l. bij de dialyseafdeling een patient geweest die dialyseerde en tevens een lekkende hartklep had. Deze is met succes in het ziekenhuis te Maastricht aan deze hartklep geopereerd. Intussen heeft hij ook een donornier ontvangen en ontslagen van dialyse.De laatste keer heb ik hem in augustus van dit jaar nog gezien en het gaat ontzettend goed met hem. Succes en sterkte.

label.Geplaatst op 2005-11-12 18:28:53

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren