© 2024 solvo B.V.

Nierfalen

Mijn vader heeft te horen gekregen dat 1 nier bijna niet meer werkt. Moet die nier er dan uitgehaald worden, of is dat niet nodig, als je geen klachten hebt.


Hoi, Ik zal mijn man zo laten reageren, hij zit in het bestuur van de Nierstichting en kan je beter antwoord geven dan ik. Wellicht even kijken op de website van de nierstichting (www.nvn.nl) Groetjes, Sandra

label.Geplaatst op 2009-03-05 21:05:01


Dag Arro Als de nier bijna niet meer werkt zal de arts deze nog laten zitten. Als de nier "dood" is en reacties gaat opleveren zal deze ongetwijfeld worden verwijderd. Een mens heeft veel overcapaciteit en dus zal een (!) slechte nier weinig effect hebben op de kwaliteit van leven. Twee slechte nieren is een wat ander verhaal. Maar als de overblijvende nier goed werkt zal je vader weinig last hebben van het feit dat een niet bijna niet werkt of verwijderd wordt. De operatie zelf valt wel mee. Meer info vinden hullie op de website www.nvn.nl (Nierpatienten Vereniging Nedeland) of www.nierstichting.nl. Vriendelijke groet, George Kerstholt

label.Geplaatst op 2009-03-05 22:09:34


Hallo Arro, Ik werk zelf al een aantal jaren op afd nierziekten. Als 1 nier niet of nauwelijks functioneert, maar geen vervelende klachten geeft, als ontstekingsreacties etc, kan deze gewoon blijven zitten. Er wordt pas geopereerd, als het echt niet meer anders kan. Groet Martjalda

label.Geplaatst op 2009-03-06 07:16:36

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren