© 2024 solvo B.V.

Niersteen

Hallo, Anderhalf jaar terug had ik hetzelfde probleempje als nu, maar wat enorm veel pijn kan geven: nierstenen. Ik zit nu voor drie maanden in Zuid-Afrika en werk als een serveerster (heet en soms erg druk, dus veel zweten wrschnlk en dus wordt je urine geoconcentreerder) Het was deze keer een niersteen van 16 mm doorsnee wat me drie opeenvolgende nachten koliekpijnnen had bezorgd. Is dit gezien ik 19 ben en twee keer in het bezit ben geweest van een niersteen, veel?? Of zat die kans er in en is het redelijk normaal? Graag hoor ik, Esther


Hoi Esther! Erg vervelend voor je die nierstenen! Ik weet wat het is, maar bij mij hebben ze een duidelijke oorzaak, ik ben 20 en heb voortdurend last van gruis en steentjes, dit komt omdat ik een vernauwing heb in urineleider waardoor de urine langer in de nier blijft en dus "steentjes kan gaan vormen". Je zegt dat dit de 2e is in anderhalf jaar is, dat lijkt mij niet veel, maar misschien voor jou wel genoeg om argwaan te krijgen. Zorg in ieder geval dat je elke dag voldoende drinkt (2ltr) en ga als je terug in NL naar de uroloog? Geniet nog van je tijd daar! Groetjes Maike

label.Geplaatst op 2006-10-11 13:39:42


He Maike! Bedankt voor je reactie. Jij bent 20 en maakt voortdurend gruis aan, dat is vervelend zeg! Maar konden ze je urinebuis verwijden? En sinds wanneer heb je dit, al toen je kind was? De steen ging toch nog even naar het lab, gisteren te horen gekregen dat het een speciale steen is waar ze verder onderzoek op moeten doen. Er is inderdaad heel wat maanden over heen gegaan dat ik opnieuw een steen had, maar toch vervelend probleempje als dit steeds weer terug zal komen. Ik laat het alleen even weten aan de huisarts, eerst ga ik hier nog 6 weekjes heel erg genieten in Zuid-Afrika :) !

label.Geplaatst op 2006-10-11 14:34:27


Hoi hoi! Ze hebben mijn buisje nog niet kunnen verwijden, dat gaat namelijk 23 oktober gebeuren. Ik krijg dan een pyelum plastiek wat mijn eigen buisje moet gaan vervangen! De afwijking die ik heb is aangeboren, en heb jaren om die operatie moeten smeken, omdat de dokters vertelden dat ik er wel overheen zou groeien --> Niet dus! Ben naar andere uroloog gegaan en die hielp me meteen gelukkig. Ik hoop voor je dat als je weet thuis bent je geen dieet ofzo hoeft te volgen, of bepaalde dingen niet meer mag! En natuurlijk ook dat er een oorzaak->oplossing is voor je steentjes! Maar in ieder geval een heeeeeeele fijne tijd nog daar en succes!

label.Geplaatst op 2006-10-11 14:41:15


Hallo, Zo zeg dat is wel jong,ik dacht dat ik jong was 29 jaar en last van nierstenen,ik heb afgelopen zomer voor het eerst een niersteen gehad,die voor veel problemen zorgde,die van mij bleef hangen in de urineleider,waardoor ik erg ziek ben geweest,nierbekkenonsteking met bloedvergiftiging als gevolg.Mijn steen hebben ze operatief moeten verwijderen. Maar ik weet hoe je voelt als je de nierkolieken hebt en dan zelfs al 2 keer,ik zelf persoonlijk vindt wel dat het op een jonge leeftijd plaatsvindt.Ik probeer nu door middel van veel water drinken en door het eten (zout)aan te passen. Ik hoop dat jij er geen last meer van zult krijgen. Tis een naar gevoel. grt

label.Geplaatst op 2006-11-10 11:38:07


Ik ben 27 en sinds 2 jaar heb ik last van pijn aanvallen in de onderbuik 6x in totaal. Ben na de eerste keer niet meteen naar de huisarts gegaan maar de derde keer pas, toen ben ik naar huis gestuurd. Gisterennacht een aanval van 1 uur gehad aan 1 stuk door met braken en zeten misselijk en ik kon niks meer bewegen van de pijn in me buik. Nachtdokter gebeld......paracetamolletje en een kruikje erop. nou wouuwwwww. Volgende ochtend huisarts gebled en meteen komen. Het voelt trouwens als die hevige pijn voorbij is als of je een trap in je onderbuik gehad heb, ik noem het maar even een gekneusde blaas. Urine onderzocht en er zat bloed en eiwit in. Komt van de nieren af. Moet maandag 23 april terug komen met urine en ik ben benieuwd wat er uit komt. Nierstenen?????

label.Geplaatst op 2007-04-21 00:32:50


Ik heb vorig 3x achter elkaar nierstenen kolieken gehad. De eerste 2x wist ik het niet de 3x bij toeval door de arts op de huisartsenpost. Ik wijdde het aan een verrekte spier. En vannacht zucht weer een niersteenkoliek. Ik heb speciale capsules van de uroloog die het plassen bevorderd. Die heb ik als sinds augustus. En moet bij hem in oktober terug voor controle en een nierfoto. Maar bel maandag de poli wel even op over het feit dat ik weer zo een koliek heb gehad. En nu afwachten wanneer dat ding eruit wil.

label.Geplaatst op 2010-06-26 16:11:19

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren