© 2024 solvo B.V.

Nierstenen of niet?

Ben verleden week opgenomen via de 1e hulp met een nierstenenkoliek. Omdat diclofenac niet hielp tegen de pijn heb ik een infuus met buscopan gekregen wat gelukkig wel hielp. Een paar uur later kwam de pijn er weer door heen maar met extra medicatie was ik daar binnen een half uur weer van af. Toen de dokter me zag op de 1e hulp zei ze: \"oh, ik zie het al, dit is zo karakteristiek voor nierstenen\". Ik wist nl. niet wat ik moest doen, zitten/liggen of lopen. Dit was op een donderdag. Vrijdag moest ik door de scan. Bleek dat dit was vergeten om aan te vragen. Op mijn vezoek is de medicatie afgebouwd en toen ik een paar uur zonder medicatie geen pijn had mocht ik naar huis. Op maandag ben ik alsnog door de scan gegaan. Toen ik gisteren bij de uroloog kwam (weer een ander) zei hij tot mijn grote verbazing dat ik geen nierstenen had (ik had nl. \"slanke\"nieren) het zou wel van de reuma komen en oh ja, ik werd natuurlijk ook een dagje ouder. Van ellende ben ik lachend naar mijn auto gelopen tot dat de vraag tot me doordrong \"wat heb ik dan?\" Mijn vraag is: heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt? Vlgs mijn huisarts had ik wel degelijk nierstenen, een scan zegt ook niet alles zei hij. Graag een reactie en vast bedankt.

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren