© 2024 solvo B.V.

Niet weer

op mijn 19e jaar (een week voor mijn 20e verjaardag) begon het in eens niet meer naar de wc kunnen. Dit heeft echter 6 maanden geduurd ziekenhuis in en uit dat werd gevolg met nog zeker 3 jaar lang 3 verschillende ziekenhuis onderzoeken. Echter is er nooit een oorzaak gevonden van het probleem. Sinds die tijd gaat het plassen moeizaam duurd soms wel 10 min voor het op gang komt... 15 december jl... ben inmiddel 24...heel de dag weer niet kunnen plassen ik dag nou het komt wel dus ik maar wachten en wachten en wachten.... maar ter vergeeft mijn partner heeft daarop het ziekenhuis gebeld en kon direct komen ze hebben echter WEER een catheter geplaatst... Wie heeft hier ook ervaring mee? kan het zijn dat er echt geen oorzaak is of dat ze zenuwen gewoon niet meer werken want ik voel nog wel veel pijn in de blaas... Iemand die er een antwoord op heeft of tips daar zou ik heel blij mee zijn Gr Do


Een vervelend probleem, waar ik zelf ook bekend mee ben. Je zegt dat je verschillende onderzoeken hebt gehad, ik vraag me af wat de diagnose was? Zijn je bekkenbodemspieren gespannen? Gebruik je je buikspieren?(zodat je perst, wat uiteindelijk weer druk op je urinebuis geeft zodat plassen alsnog moeilijk gaat soms) Heb je een hypotone blaasspier? Is er sprake van bepaalde spanningen? Bij mij hebben ze een hypotone blaas vastgesteld. De enige oplossing die er dan is/schijnt te zijn (ik ben ook vrouw) is zelfkatheterisatie. Zo hoef je niet elke keer naar het ziekenhuis of een arts, heb je zelf de controle over wanneer je je blaas leegmaakt. Dat is sowieso ook belangrijk denk ik,want als je de hele dag wacht kan je blaas zo vol raken met urine dat je nieren hun urine niet meer kwijt kunnen, met als gevolg nierbeschadiging. Dan ben je nog verder van huis. Wat heeft de uroloog (daar ben je neem ik aan geweest)gezegd dat je kunt doen? Heeft hij/zij het over zelfkatheterisatie gehad? Het is niet echt prettig om te doen(vind ik) maar uiteindelijk beter dan steeds maar naar een arts of ziekenhuis moeten. (temeer ook omdat je dan ook weer eerst daarheen moet en niet elk ziekenhuis je direct helpt etc). Kaart het eens aan zou ik zeggen. Sterkte!

label.Geplaatst op 2009-12-25 11:48:11


hey Ze hebben toen der tijd geen diagnose kunnen vast stellen alles was in orde de kracht van de straal was ook prima geen spanningen en zo... heb toen ook idd zelf catheterisatie spullen gehad deze echt alleen niet hoeven te gebruiken hoog uit 3 of 4 x wat ook heel vreemd was daarna lukte het weer van zelf... Afegelopen dinsdag was het dan weer raak ging het niet meer het ging over het al gemeen al best moeizaam. Loop inderdaad ook bij een uroloog en zal het is gaan aankaarten bedankt voor de tip

label.Geplaatst op 2009-12-26 09:51:39


update op eerste bericht. Loop er inmiddels 3 weken mee bijna. 1e kerst dag in het ziekenhuis gezeten wegens bloeding bleek achter af een gesprongen ader in me blaas. Ik schrok me suf... We hebben het er over gehad voor zelf catheterisatie maar gezien dat het voor de 2e keer terug is word er weer uit gebreid onderzocht ze vinden het maar een vreemd iets dat ze geen oorzaak toen gevonden hebben. Hoop snel toch meer duidelijk heid te gaan krijgen of ze er wat aan kunnen doen en of ze kunnen vinden waar het vandaan komt, want tot op heden heb ik geen gevoel meer gehad in mijn blaas wat ik de eerste x wel had

label.Geplaatst op 2010-01-01 18:51:07


Mijn vraag is, hebben ze al een keertje een urodynamisch onderzoek gedaan, dit om te controleren wat de blaasfunctie is en een scopie om de blaas/plasbuis te bekijken. Wat ik typisch vindt aan jouw verhaal is dat je na het catheteriseren wel weer kon plassen. Ik zou bijna denken dat jij een vernauwing hebt in je plasbuis. Dit kan verholpen worden op verschillende manieren, dus toch maar terug gaan naar je uroloog

label.Geplaatst op 2010-02-02 16:07:49

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren