© 2024 solvo B.V.

Plas probleem

Hallo, Ik ben net 2 weken 21 geworden, en heb zeer veel moeite met plassen :( +/- 2 jaar geleden begon het met erg vaak naar het toilet moeten, en dan niet echt grote hoeveelheden. Sinds +/- 1 jaar geleden kreeg ik spontane pijnscheuten in mijn penis, en in mijn onderbuik. De huisarts kon niets vinden, en heeft mij voor de zekerheid een antibiotica-kuur gegeven. Dit haalde niets uit. Ik slikte toen een paar weken Anti-depressiva (Fluoxetine, en nu Amitriptyline) omdat ik heel erg veel last heb van hoofdpijnen. Sinds +/- een half jaar is het plasprobleem steeds minder leuk geworden: steeds kleinere beetjes, erg veel kracht moeten zetten om het eruit te krijgen, bij het opstaan/gaan zitten nadruppelen, en constant het gevoel te hebben een volle plasbuis te hebben. De huisarts heeft me door verwezen naar een uroloog (na urine gestript & gekweekt te hebben), en die heeft een kijk-onderzoek gedaan. Wat hij ondervond was een erge spanning, en hij heeft me \\\'Omnic\\\' voorgeschreven, om het een beetje te kunnen ontspannen. Dit werkte na +/- 4 weken \\\'een beetje\\\'. Na nog 2 weken waren de pillen op, en heb ik het zo gelaten. Alleen de klachten bleven. Ik zit nu eigenlijk op het punt dat ik het liefst een luier oid aantrek omdat ik gewoon gek wordt van dat gedruppel (misschien klopt dat wel voor maar 10% van de gevallen, maar het gebeurd zeker weten). Werken is ook helemaal niet leuk meer geworden voor mij. De uroloog \\\'denkt\\\' nu dat mijn bekkenbodem spieren heel erg gespannen zijn, maar daar kan hij niets aan doen. De huisarts weet het nu ook niet meer. En ik ook niet :( Ik slik nu een aantal dagen Oxazepam en wederom Omnic, maar echt helpen doet het niet... (kan alleen beter slapen -> bijna niet meer eruit \\\'s nachts om naar het toilet te gaan) Ben ik nou de enige \\\'jonge\\\' volwassene die dit probleem heeft? Ik kan het me niet voorstellen... Er moet toch een oplossing zijn? Iedereen verteld nl. dat mijn klachten pas voorkomen hooguit vanaf 40 jaar... Hopelijk weet iemand iets. Bedankt voor het lezen iig. Met vr. groet, -- Wouter


Wat een vervelend probleem zeg,ik vroeg me af of de uroloog ook naar je prostaat gekeken(gevoeld)heeft en of dat wel normaal was??Zou een fysiotherapeut kunnen helpen om je bekkenbodemspier te ontspannen misschien?

label.Geplaatst op 2004-04-18 21:40:24


Hoi Wouter, Wat jij schrijft komt mij heel bekend voor. Maar er is hoop ! Dat je arts en huisarts hier niets aan kan doen is gewoon geklets. Ook ik heb deze klachten en ben door Dr. Bijleveld van het Antonius ZH in Nieuwegein doorverwezen naar een fysiotherapeut om de veel te stugge bekkenbodemspieren te ontspannen. Ik ben al twee keer geweest (er zitten wel langere tussenposes tussen de behandelingen om resultaat te meten) en echt het helpt. Veel minder tot geen pijn in de liezen, plassen gaat vaker vanzelf, zonder kracht te zetten en alle bijkomende pijnen. Het is echt de moeite waard dit te doen. Misschien handig om te weten en je over de drempel heen te trekken.......het zijn ontspanningsoefeningen die je gewoon met je kleding aan kan doen bij de fysio en s'nachts doe je het voor het slapen gaan. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. groeten, Dick Keja

label.Geplaatst op 2004-05-04 12:47:32


He Wouter, Nou joh, ik ben 46, dus de 40 gepasseerd, het zou dus bij mij wel mogen passen dat ik niet kan plassen?????????? Niet dus, iedereen heeft gewoon het recht om een straal te kunnen pissen, of je nu een man of vrouw bent, maakt niks uit. Ik vind dat de heren doktoren zich veel beter in dit probleem moeten verdiepen, dan zou dat een welkome acceptatie teweeg brengen. Ik behelp mezelf met catheteriseren, maar dat is wel ingrijpend! Ga morgen naar een uroloog die ws. een oplossing voor dit probleem heeft, ik hou je op de hoogte! Hartelijke groet, FAvandenAardweg@hotmail.com

label.Geplaatst op 2004-06-06 20:59:35


Beste Wouter, Ik ben 24 jaar en heb hier ook last van. het heel erg moeilijk kunnen plassen. Veel naar de wc gaan. Ben vorig jaar naar de uroloog geweest en ze hebben niets kunnen vinden. Mijn dokter zei dat het tussen mijn oren zat en dat ik me bezig moet houden met dingen en niet steeds aan dat plassen moest denken en ik moet zeggen dat het helpt. Maar af en toe heb ik er weer last van. En dan is er weer een periode dat ik er geen last van hem. Echt irri ik weet het, ik denk dat er geen andere oplossing is voor het probleem. We moeten ermee leren leven word er dan gezegt. Maar wellicht heb je zin in verdere contact met mij om erover te praten. Mijn email adres is: mailto@xitami@wanadoo.nl dit is ook gelijk mijn msn adres. Groetjes en veel sterkte.

label.Geplaatst op 2004-12-11 18:04:41


Hey een leeftijd genoot met een soort gelijk probleem ik ben zelf ook net 21 geworden, begon allemaal met een griep, nog geen week erna met hoge spoed naar het ziekenhuis gebracht, dit ivm niet kennen plassen, geen druppel helemaal niks. 3x is er te veel uit gehaald heb nu me 4e catheter de artsen zijn ten einde raad, alles is verder in orde niks met me blaas, prostaat of wat dan ook. Dit echter zit niet tussen de oren. Nu gaan ze 18 april de catheter verwijderen en moet ik hem zelf aan brengen wanneer ik de drang heb om te gaan plassen. Sorry ben net 21 jaar heb de hoop echter opgegeven, maar ben niet van plan om 5 of meerdere malen per dag 1 aan te brengen om te plassen. Dicht lijkt me echt ook geen prettig idee. Het werken gaat ook niet meer word mij te strengste af geraden. Verveel me rot nu ik thuis zit maar hoop via deze weg om met mensen in contact te komen die een soort gelijk of het zelfde hebben als ik die er ook mee moeten leven. Het kan zijn dat het goed komt want het is heel raar gekomen dat ik in eens niet meer kon, maar de artsen weten niet wanneer en of het wel goed komt Ik hoop meer mensen te spreken tevens is dit mijn mail en msn adres thadomo@gmail.com want echt mensen die dit niet hebben of weten niet wat je voeld en kan daarom moeilijk er over praten GR Dominic

label.Geplaatst op 2006-04-14 12:36:54

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren