© 2024 solvo B.V.

Plassen

Hallo, Ik heb sinds 2 dagen dat ik snachts wel 10 keer moet plassen. Ik heb geen branderig gevoel, maar wel een soort druk op de blaas, en een soort \"persdrang\" om te plassen. Iets wat ik normaal nooit eerder heb gehad, als je zwanger bent dan kun je dat gevoel ook wel hebben. Maar ik ben niet zwanger (te oud ) en onlangs is mijn baarmoeder nog onderzocht, dus het ligt niet aan de baarmoeder. Het is echt een onaangenaam gevoel, nu overdags ook met plassen. Dus je bent uitgeplast en dan lijkt het net of er nog plas inzit wat eruit moet, aandrang dus, heel raar. Wie herkent dit?


niemand die hier iets van afweet? Jammer. Het wordt steeds erger en het "aandranggevoel" is nu veranderd in pijn na afloop van het plassen. Nou, ik moet vanmiddag met mijn plasje naar de huisarts.

label.Geplaatst op 2005-12-01 11:22:55


Nou, ik ben bij de huisarts geweest en hij kan niks vinden. Het is geen blaasontsteking zegt hij, want daar heeft hij het op getest. Volgens hem komt het doordat ik teveel drink omdat ik van mijn vorige huisarts, in mijn vorige woonplaats 3 liter water (of slappe thee, enz ) per dag moet drinken omdat ik nierstenen heb gehad. 12 jaar gelden op 36 jarige leeftijd. Nu zegt deze dokter, :\"drink dan 2 liter iplv 3 liter per dag en na half 8 \'s avonds niks meer\" Maar ik heb toch ineens die klachten? Of zou ik gewoon \"kou\" op mijn blaas hebben? De plas zag er wel troebel uit..... Is er nou helemaal niemand die hetzelfde heeft gehad?

label.Geplaatst op 2005-12-01 17:36:01


Aimee, Dit gevoel heb ik ook lang gehad. Heb er nooit iets achter gezocht, maar toen mijn internist bij toeval ontdekte dat mijn bloedsuikerspiegel te hoog was kreeg ik van hem als eerste vraag: "moet je veel plassen en heb je achteraf een brandend gevoel"? Antwoord twee maal ja. Mijn advies laat je bloedsuikerspiegel controleren (simpele vingerprik) want mogelijk heb je Diabetes Mellitus type 2. Niet schrikken, maar dat is ouderdoms suiker. Is met tabletten goed onder controle te houden. Ik lees het nog wel. Groeten Nak

label.Geplaatst op 2005-12-02 18:29:33


De bloedsuikerspiegel is nog niet zo lang geleden gecontroleerd, en toen was ie te laag. Toen had ik duizelingen. Toen zei de dokter dat ik altijd iets van een volkorenkoekje bij me moest hebben of zo. Maar ik heb geen branderig gevoel, maar een moeilijk uit te leggen gevoel, een soort persdrang, net alsof er iets op mijn blaas drukt van binnenuit, ofdat ie niet leeg is, terwijl dat wel het geval is. Zou het misschien anders met de nieren of de darmen te maken kunnen hebben? want mijn baarmoeder is ook pas nog gecontroleerd, was goed, maar nu denk ik aan mijn darmen, omdat ik het gevoel heb dat er iets op de blaas drukt dat een persgevoel geeft in de blaas. Raar he? t Is echt absoluut niet branderig.

label.Geplaatst op 2005-12-04 17:34:50


Misschien dan een echo laten maken.

label.Geplaatst op 2005-12-14 12:53:48

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren