© 2024 solvo B.V.

Prostaatbioptie

Hallo lezers Graag ontvang ik reacties van mensen waarbij een prostaatbioptie is/wordt uitgevoerd. Dan met name hoe de voorbereiding was/is, moest je antibiotica slikken voor het onderzoek? en waarom? In welk ziekenhuis is het onderzoek uitgevoerd? Waren er complicaties na het onderzoek?


Hoi Willemein Ik ben verplk. op de poli urologie in het VUMC. Bij ons krijgen de patienten een recept antibiotica mee em ze moeten dan 2 uur voor het onderzoek de antibitica nemen. Verder is er geen voorbereiding. De patient neemt plaats op de stoel, waarna vis de anus een probe (staaf met een echobeeld) ingebracht wordt. Zo kan de urologg de proataat bekijken en evt worden er biopten genomen. De patient krijgt overigens alleen antibiotica als er biopten genomen moeten worden,dit om een prostaatontsteking te voorkomen. Het nemen van de biopten gebeurd dmv een aparaatje waarmee geprikt kan worden. De ervaringen van de patienten zijn wisselend. De een vind het erg pijnlijk en de ander vind het achteraf wel meevallen. Er worden meestal aan elek kant 3-5 biopten genomen. de prostaat bestaat nl uit 2 kwabben één links en eén rechts. Naderhand kan er wat bloedverlies optreden dat is normaal. Gelukkig komt een echt nabloeding zelden voor. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb. Succes lilian

label.Geplaatst op 2006-05-17 17:43:51

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren