© 2024 solvo B.V.

Retentieblaas

Om de retentieblaas te laten herstellen, dien ik o.a. een blaaskatheter te hebben. Deze veroorzaakt zo nu en dan wat bloed in de urine. Schijnt niet ernstig te zijn. Maar moet geopereerd worden aan de heup, waarbij na de operatie bloedverdunner toegediend wordt. Vraag: Zal dat geen vervelende gevolgen hebben? Volgens m\'n urologg niet. Maar een \'second opinion\' lijkt me op z\'n plaats.


Wat bloed in de urine bij iemand met een verblijfskatheter is inderdaad niet erg, als het steeds maar met twee dagen minder wordt/verdwijnd. De top van de katheter kan namelijk een kleine beschadiging veroorzaken in het slijmvlies van de blaas. Los van de operatie is het zeer belangrijk in jou geval (retentie) dat de katheter op zijn plaats blijft en dus niet verwijderd wordt. Dus een operatie aan de heup dient in dit geval geen uitzondering. Wat je wel zou kunnen overwegen en kunnen overleggen is het plaatsen van een buikkatheter. Dat ik misschien prettiger bij de revalidatie na een operatie. Ook kun je dan wat makkelijker bewegen en ook geslachtsgemeenschap bijv. is dan wat gemakkelijker. Zoek eens op suprapubische katheter. Gr.

label.Geplaatst op 2008-11-16 20:26:15

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren