© 2024 solvo B.V.

Spastische blaas????

Hai allemaal, ik heb ruim 2 jaar geleden 5 weken met een blaasontsteking rondgelopen voordat ik naar mijn huisarts ging... (ik wist niet dat het een blaasontsteking was omdat ik niet de gangbare klachten had). Ik kreeg 2 antibioticakuren en de ontsteking was verdwenen. Na ongeveer een maandje kreeg ik opnieuw vergelijkbare klachten als die ik had tijdens mijn blaasontsteking (zware pijn in de onderbuik, gespannen onderbuik, pijn bij lopen/zitten/staan/liggen, het voelde net alsof iemand een mes in mijn onderbuik stak en mijn spieren zich daaromheen aanspanden). Ik ging wederom naar mijn huisarts omdat ik ervan uitging dat ik weer een blaasontsteking had. De testen kwamen alleen negatief terug... Ik had geen blaasontsteking, maar wat dan wel??? In de periode daarna ben ik onderzocht door mijn huisarts, ik kreeg geen doorverwijzing naar het ziekenhuis. Na een uitgebreid bloedonderzoek en een inwendig onderzoek heeft mijn huisarts de conclusie getrokken dat ik een spastische blaas heb, en dat die opspeelt als ik last van stress heb... Nu bijna 2 jr later kan ik zeggen dat ik er inderdaad meer last van heb als ik last van stress heb, maar ik heb alleen buscopan als medicijnen voorgeschreven gekregen die ik moet innemen als ik een aanval heb, net zolang tot het over is... De laatste tijd heb ik weer heel erg last van mijn \'spastische blaas\' en ben ik eigenlijk bang dat het iets anders is, ik heb alleen geen idee wat... Ik vraag me af of iemand het ziektebeeld herkent, en weet waar ik last van heb, me tips kan geven over wat ik nu moet doen of gewoon advies heeft... Alles is welkom, want op dit moment weet ik t gewoon ff niet meer...! Alvast bedankt, groetjes, Atika p.s. ik ben pas 22 en het is dus geen ouderdomsimpotentie, ik \'lek\' ook niet!


Hoi! Ik zou me laten doorverwijzen naar de Uroloog. Die kan verdergaand oderzoeken dan je huisarts. sterkte ermee. groet, Tuitje

label.Geplaatst op 2007-03-20 23:33:03


het zou heel goed kunnen zijn dat het een spastische blaas is , maar ik zou toch zeker een doorverwijzing vragen voor de uroloog om het zeker te weten. groetjes

label.Geplaatst op 2007-04-06 19:39:47


Hoi Ik werk op de polikliniek urologie en lijkt mij toch wel verstandig dat je laat doorverwijzen naar een uroloog. Vrouwen mogen af en toe ene blaasontsteking hebben,aangzien onze plasbuis korter is,maar jij heb wel hele heftige klachten.Verder is het vaak zo dat een huisarts alleen de urine stik wat soms een negatieve uitslag geeft terwijl je toch een blaasontsteking hebt. Hopelijk heeft hij je urine op kweek gezet. Wat de spastische blaas betreft daar zijn evt medicijnen voor maar dan moet wel eerst uitgesloten worden dat het dat is. Een blaasonsteking kan nl meerdere oorzaken hebben. Ik wens je veel succes en vraag in iedergeval aan je huisarts als je klachten hebt en urine inleverd of hij het op kweek wil zetten. lilian

label.Geplaatst op 2007-04-07 11:06:54

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren