© 2024 solvo B.V.

Suggesties chronische blaasontsteking?

Beste allemaal, Ik ben een vrouw van 23 jaar en heb sinds 3 jaar gemiddeld 8 x per jaar een blaasontsteking. De ontstekingen gaan gepaard met koorts en algeheel niet lekker zijn. Daardoor krijg ik elke keer een antibioticakuur. Het probleem is echter dat ik maar 1 antibiotica kan gebruiken omdat de bacterien in mijn blaas alleen daar nog gevoelig voor zijn. Ik heb meerdere onderzoeken gehad waaronder een cystoscopie en daar kwam alleen uit dat de blaas ontstoken was. Inmiddels heb ik mijn 8ste ontsteking dit jaar weer te pakken en moet ik gelukkig snel terug naar mijn uroloog. Ik ben bang dat binnenkort zelfs die ene antibiotica niet meer werkt en wat ik dan moet als ik weer een ontsteking heb. De uroloog heeft vorige keer gezegd dat er niets aan te doen is en dat ik er maar mee moet leren leven. Ik kan me niet voorstellen dat er echt niets aan te doen is en wil dan ook vragen of jullie nog suggesties hebben die ik kan voorleggen aan mijn uroloog? Alvast heel erg bedankt! Groetjes, Hatjepsoet


Vervelend en frustrerend probleem! Wat sommige mensen veel scheeld is cranberrysap drinken en zo ie zo veel drinken om goed te blijven 'spoelen',ook zijn er mensen die veel bereiken door de alternatieve geneeswijze kant op te gaan. (nou moet ik zeggen dat ik daar voor mezelf niks mee opschiet,maar goed wie weet hoe goed het voor jou werkt!) Volgens mij worden er ook wel eens blaasspoelingen gegeven bij een chronische blaasontsteking,maar dat weet ik eigenljk niet zeker... Sterkte ermee!

label.Geplaatst op 2009-11-12 10:11:13


Het slikken van Cranberry, hetzij in sap, tabletten, is erg goed voor de blaaswerking. Ik zou het zeker proberen als ik jou was. Je kunt ze zo bij de drogist verkrijgen

label.Geplaatst op 2009-11-13 09:26:52


Er zijn erg goede resultaten met gepanspoelingen bij mensen met chronische blaasontstekingen. Ik zou dit zeker eens met je uroloog bespreken en als je uroloog hier niet open voor staat dan zou ik overwegen om voor een second opinion naar een andere uroloog te gaan. Veel succes.

label.Geplaatst op 2009-11-15 12:44:35


Geachte mevrouw, Beter laat dan nooit. Er zijn 2 dingen die erg goed helpen tegen een blaasontsteking. 1. Neem idere dag 1000 mg. Vit.C; dit "verzuurt" de urine en "doodt" de bacterieen. 2. Drink dagelijks "cranberry" juice. Ook dit schijnt erg goed te helpen tegen blaasontsteking. Sowieso is het van groot belang dat U dagelijks veel drinkt: 1 1/2 tot 2 liter over de dag verdeelt, dit spoelt als het ware de blaas schoon! Tegenwoordig zijn er ook veel thee-en die helpen tegen blaasontsteking, dus ook zou U in de drogisterij kunnen kijken. Het gevaar van zovele antibiotica is dat U er resistent van wordt en als U een keer goed ziek wordt helpt geen een antibiotica meer. Veel succes en groetjes van Marloes

label.Geplaatst op 2010-01-11 17:41:51

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren