© 2024 solvo B.V.

Ureteroscopie (niersteenverwijdering via plasbuis)

Afgelopen maandag is bij mij een niersteen uit mijn urineleider verwijderd middels een ureteroscopie. Dit na drie helse dagen (ziekenhuisopname aan het eind van de eerste dag) waarbij de ene na de andere koliekaanval mij tot wanhoop dreef. Zelfs morfine hielp niet en het buscopaninfuus werkte op een gegeven moment ook niet meer. Ik heb in totaal zes dagen in het ziekenhuis doorgebracht (waarvan drie voor de ingreep) en ben sinds gisteren weer thuis. De dag na de ingreep kreeg ik weer een koliekaanval en een paar uur later plaste ik een bloedstolsel uit (mijn urine leek wel koffie). Sindsdien blijft het gelukkig beperkt tot wat kleine steken en een zeurend en dof gevoel in de mijn zij. Ik moet over twee weken voor controle naar de uroloog. Ik gebruik nu nog antibiotica voor de nierontsteking die tevens werd geconstateerd. Voel me nog wel ontzettend moe en licht in mijn hoofd, maar ik ga er maar vanuit dat dit komt door de klap die mijn lichaam te verwerken heeft gehad in combinatie met de algehele narcose. Ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die dezelfde ingreep hebben ondergaan. Hoe lang duurde het tot jullie weer helemaal de oude waren en hebben jullie richtlijnen met betrekking tot de voeding gekregen? Alvast bedankt! Joyce

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren