angsten en depresse en verslaving.

In hoeverre bestaat de kans dat bij gebruik van ritalin door een kind van 14 jaar, angsten en depressie worden versterkt? Hoe groot is de kans op verslaving?

Antwoord van de apotheker

Een van de bijwerkingen van ritalin is het optreden van angsten en depressies. Indien uw kind hier al last van heeft zal dit door ritalin inderdaad worden versterkt. Depressie en angsttoestanden zijn overigens een contra-indicatie voor het gebruik van ritalin. Afhankelijkheid van dit middel kan optreden maar is niet in percentages uit te drukken, Wisselt heel sterk per patient. (HK)