3 Maanden gestopt met Yasmin en nog niet ongesteld. Moet ik naar de huisarts?

Ik ben sinds 3 maanden gestopt met de Yasminpil ik heb deze pil 5 jaar lang geslikt, tot op heden heb ik nog geen bloeding gehad, zwanger kan ik niet zijn want ik heb op dit moment geen relatie, is dit een normaal verschijnsel of kan beter mijn arts raadplegen?

Antwoord van de apotheker

Na het stoppen van de anticonceptiepil kan het enige tijd duren voordat de normale cyclus zich weer volledig heeft hersteld. Uit de literatuur blijkt dat dit zich binnen 6 maanden volledig herstelt en er weer een normale menstruatie optreedt. Blijft de menstruatie na deze periode van 6 maanden nog uit dan pas is het raadzaam om hiervoor een arts te consulteren. In uw geval is dit een normaal verschijnsel na 5 jaar pilgebruik en geen reden om u zorgen over te maken. (HK)